به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، بهرام سيف اظهار كرد: تاكنون حدود سه هزار ميليارد ريال براي ساخت اين آزادراه 45كيلومتري هزينه شده است.
وي افزود: در سفر رييس جمهوري به خوزستان قرار شد بقيه اعتبار مورد نياز براي بهره برداري اين آزادراه به سرمايه گذار داده شود و اميد مي رود در سريع ترين زمان ممكن اين كار عملي و اين طرح مهم تا پايان امسال بهره برداري شود.
سيف ادامه داد: آزادراه پل زال - انديمشك به عنوان شاخصي در حوزه زيرساخت هاي خوزستان محسوب مي شود كه در زمره طرح هاي مهر ماندگار نيز قرار داشت.
وي اضافه كرد: براي ساخت قطعه اهواز - انديمشك هم كه در چارچوب كريدور تهران - اهواز موسوم به AH8 اجرايي شده براي جلب سرمايه گذار فراخوان صادر شده و در مرحله بررسي براي شروع پروژه قرار دارد.
سيف گفت: براي نهايي شدن اين مساله كه قطعه مزبور از چه محلي اتمام پيدا كند هنوز به جمع بندي نهايي نرسيده ايم.
وي تاكيد كرد: دولت مصمم به تكميل كريدور تهران - اهواز بوده و از اين طريق جنوب به شمال كشور از طريق جاده اي متصل خواهد شد.
سيف يادآوري كرد: طول اين كريدور كه از استان هاي خوزستان، لرستان، استان مركزي و تهران عبور مي كند افزون بر 800كيلومتر است.
مدير ساخت و توسعه راه هاي اداره كل راه و شهرسازي خوزستان گفت: در چارچوب ساخت اين كريدور، تاكنون 90كيلومتر آزادراه اهواز - بندر امام ساخته و بهره برداري و 30كيلومتر كمربندي اهواز - انديمشك هم ساخته شده است و منتظر تعيين تكليف آزادراه اهواز - انديمشك هستيم.
انتهاي پيام/