سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور:

ایران خرچنگ و خرگوش و کروکودیل پرورش می دهد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی میزان مصرف گوشت مردم ایران را یک‌میلیون تن اعلام کرد و متذکر شد: حدود 200 هزار تن از خارج وارد می‌شود و 800 هزار تن تولید داخل است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی میزان مصرف گوشت مردم ایران را یک‌میلیون تن اعلام کرد و متذکر شد: حدود 200 هزار تن از خارج وارد می‌شود و 800 هزار تن تولید داخل است.
حجت‌الاسلام محمدباقر لیاقتی، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور، یکی از وظایف ناظران شرعی را کنترل اجزای حرام حیوان حلال گوشت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 15 عضو حیوان حلال گوشت حرام است، اظهار کرد: غده‌های گوشت، سم، حدقه چشم، دنبلان و... در اسلام حرام است.

این مسئول با اشاره به اینکه جمع‌آوری اجزای حیوان حلال گوشت زیر نظر ناظران شرعی انجام می‌شود، افزود: این اجزا به بنادر و کشورهای متقاضی صادر می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه سگ و خوک در ایران پرورش داده نمی‌شود، گفت: کروکودیل، قورباغه، خرچنگ، خرگوش و... برای صادرات در ایران پرورش داده می‌شوند.

لیاقتی رعایت مسایل در پرورش این موجودات را مهم دانست و یادآور شد: تلاش ما این است نواقص برطرف شود و گوشت حلال به دست مردم کشورمان برسد.

وی نقش پیروزی انقلاب اسلامی در توجه به مسایل شرعی مصرف گوشت حلال را بسیار مهم دانست و یادآور شد: پس از انقلاب کنترل بر واردات گوشت‌هایی که دارای شبهه بودند صورت گرفت.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی میزان مصرف گوشت مردم ایران را یک‌میلیون تن اعلام کرد و متذکر شد: حدود 200 هزار تن از خارج وارد می‌شود و 800 هزار تن تولید داخل است.

وی تولید 400 هزار تن گوشت را در عشایر ایران ذکر کرد و افزود: وظایف ما 14 موضوع نظارتی است و در حوزه آبزیان نیز نقش مهمی داریم.

لیاقتی، ماهی حرام و حلال را دارای دو ویژگی دانست و تصریح کرد: ماهی که فلس داشته باشد حلال است و از آنجا که گوشت فیله ماهی وارداتی بدون پوست حرام و یا حلال بودن آن مشخص نیست، نظارت در هنگام کارتن زدن صورت می‌گیرد و با حضور ناظر شرعی مهر تایید روی کارتن زده می‌شود.

برچسب ها: گوشت ، خرچنگ ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
مهرداد
۱۴:۱۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
من سه ساله پیش یه بچه خوک آبزی که بهش خوک آبی میگنو وارد کردم بد با علم ژنتیک با گوسفند اروپایی با تغییر ژن لقاح مصنوعی دادم که یه سال وقت برد کارم از تولد دوباره دایناسورا کمتر نبود بعد هشت ماه با سزاریان ودر محیط بهداشتی گووک به دنیا اومد که با شیر خشک تغذیه اش کردیم ودر محیط دارای چمن وشستشوی اتومات انجام میشود قرار دادیم قبلش پیش خودمون تو آزمایشگاه بود حالام ذرت رو از مزرعه خریداری ودر آب می پختیم وبهش میدادیم وقتی یه سالش شد راستی اینو هم بگم پدر ومادرشم از کودکی پرورش وگوسفنده ماده با یونجه وخوک با ذرت نه چیز دیگه پرورش داده بودیم وبا تغییر رفتار ونظافت اجازه مدفوع خوری وکثیف شدن ندادیم بعد وقتی گووک بزرگ شد بازم با گویفند نر که زیر نظر مون بوده جفت گیری مصنوعی انجام دادیم حالا که بچه اشون حا صل شده وهمه چیز ثبت شده اجازه ایجاد پرورش گاه ومزرعه داده نمیشه لطفا بگویید چکار کنم تشکر
مریم
۲۱:۲۱ ۰۱ دی ۱۳۹۶
باتشکرررررر
مهران عاهد
۱۶:۱۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
با سلام
ممکنه پک جامع در خصوص راهنمایی ساخت مزرعه پرورش تمساح از لحاظ مساحت و چگونگی ساخت و هزینه برام ارسال کنید؟ ما یه زمین 5000متری در منطقه گرمسیر استان فارس که مساحت 3500 متر مربعی آن از آب چشمه بهره میبره در اختیار داریم میخواستم بدونم قابل تبدیل به مزرعه پرورش تمساح هست!
با سپاس فراوان