سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشدید تدابیر امنیتی در اطراف و داخل میدان التحریر

گزارش خبرنگار بی بی سی گزارش داد : تدابیر امنیتی شدیدی برای تامین امنیت برگزاری مراسم سالگرد انقلاب مصر در اطراف میدان التحریر به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی ؛ سالی نبیل خبرنگار این شبکه در قاهره در گزارشی از میدان التحریر محل برگزاری مراسم سالگرد انقلاب بیست و پنجم ژانویه در مصر با اشاره به گیت های الکترونیکی که در ورودی های میدان برای تفتیش افراد قرار داده شده است ، افزود: افراد قبل از این که وارد میدان شوند از طریق این گیت ها تفتیش می شوند. تدابیر امنیتی شدیدی در اینجا به اجرا گذاشته شده است و در اصل نیروهای ارتش مسئولیت اجرای این تدابیر را بر عهده دارند. نیروهای ارتش با استفاده از تجهیزات و خودروهای زرهی که در ورودی های میدان مستقر کرده اند امنیت میدان را تامین می کنند. مردم که بیشتر آنها طرفدار ارتش هستند از صبح امروز ورود به میدان را آغاز کرده اند. افراد حاضر در میدان به صورت متناوب با سردادن شعارهایی از عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر می خواهند برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد شود.

همچنین برخی سرودها و آهنگ هایی که در حمایت از ارتش پخش می شود به گوش می رسد. بالگردهای نظامی ارتش برای کمک به تامین امنیت میدان، در آسمان منطقه پرواز می کنند.

بیشتر مردمی که اینجا هستند از مخالفان گروه اخوان المسلمین به شمار می روند. این در حالیست که اخوان المسلمین نیز پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد امروز راهپیمایی هایی برگزار کند که ممکن است برخی از آنها به سمت میدان التحریر باشد اما با توجه به این که بیشتر حاضران در میدان طرفدار ارتش هستند بعید به نظر می رسد که اخوان امکان چنین کاری را پیدا کند.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.