سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

5G، شبکه موبایلی با سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه

هم اکنون شبکه های موبایل در سریع ترین حالت ممکن، در حدود70 مگابیت بر ثانیه سرعت دارند، این در حالی است که این شبکه تنها در مناطق محدودی در سرتاسر دنیا سرویس دهی می کنند، اما گویا کره جنوبی در حال توسعه شبکه‌ای با 10 برابر سرعت 4G-Lte است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، برآورد دقیقی از سرعت این شبکه ها که 5G نام گذاری می‌شوند، در دسترس نیست، اما به صورت تئوری سرعت انتقال دیتا در چنین شبکه هایی به طرز وحشتناکی سریع تر از 10 گیگابیت بر ثانیه خواهد بود. جالب اینجاست که سامسونگ پس از تلاش بسیار توانست سرعت انتقال اطلاعات در شبکه های موبایل به 1 گیگابیت بر ثانیه برساند، اما گویا کره های ها دست بردار نیستند و قصد دارند تا سال 2017 این شبکه را در داخل کره به بهره برداری برسانند و تا سال 2020 آن را به صورت فراگیر راه اندازی کنند.

بر اساس گزارش وزارت علوم کره جنوبی، این کشور بودجه 1.5 میلیارد دلاری را به تحقیق و توسعه در بخش فناوری 5G اختصاص داده است، کره جنوبی به نوعی پیشتاز کشورهای پیشرفته ی جهان در این صنعت به شمار می رود، وزارت علوم این کشور در رابطه با این اتفاف بیانیه ای صادر کرده است، که در نوع خود جالب توجه می باشد :
"ما به توسعه و پیشرفت شبکه های 2G در سال ۱۹۹۰ کمک کردیم و پس از آن به ترتیب در سال های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۰ نقش موثری را در توسعه و تکامل شبکه های 3G و 4G  ایفا کردیم. اکنون زمان آن فرارسیده تا پیش دستی کرده و شبکه  5Gرا توسعه دهیم. کشورهای مختلف در اروپا، آمریکا و چین به سختی در حال کار کردن بر روی طرح توسعه آن هستند و ما معتقدیم که در سال های آینده رقابت بسیار شدیدی در این بخش در میان ما شکل خواهد گرفت." برای درک میزان سریع بودن این شبکه می توان گفت : در صورتی که قصد داشته باشید یک فایل 800 مگابایتی را با شبکه های 5G دانلود کنید به کمتر از 1 ثانیه زمان نیاز خواهید داشت.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.