سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

معاینه بیماران درکاروان سلامت هلال احمر شهرستان زهک

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از معاینه رایگان 100 بیمار کم برخوردار روستای خمک شهرستان زهک استان سیستان وبلوچستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان.، فرحناز رافع افزود: این کاروان سلامت که به منظور ارائه خدمات متنوع بهداشتی، درمانی و اجتماعی به روستاهای دور افتاده و کم برخوردار استان سیستان و بلوچستان، در آستانه ایام مبارک و خجسته دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اعزام شده، قرار است در روز نخست فعالیت، 500 نفر از مردم منطقه را ویزیت و معاینه رایگان کنند.

وی تصریح کرد : این کاروان متشکل از هشت پزشک متخصص، جراح عمومی، اعصاب و روان، پوست، قلب و عروق، گوش و حلق و بینی و متخصص چشم از استان اصفهان و 30 پزشک متخصص، پرستار و کادر درمانی عضو جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان است که به مدت پنج روز در منطقه سیستان به محرومان خدمات درمانی ارائه می کنند.

رافع ادامه داد: تمام پزشکان و پرستاران اعزامی در قالب کاروان سلامت به منطقه سیستان، عضو سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر هستند که هر ساله با حضور در مناطق محروم در سطح کشور با هدف بهبود وضعیت بهداشتی، فعالیت های انساندوستانه انجام می دهند.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: کاروان سلامت داوطلبان جمعیت هلال احمر، سال گذشته نیز برای خدمات رسانی به محرومان به مناطق و روستاهای دورافتاده جنوب سیستان و بلوچستان اعزام شد.

رافع خاطرنشان کرد : دیگر پزشکان این کاروان سلامت با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، به همراه تجهیزات کامل دارویی، درمانی و بیمارستانی و با استفاده از چهار دستگاه خودروی آمبولانس از امروز (شنبه) در روستاها و مناطق حاشیه ای شهرستان های شمالی این استان به صورت گردشی مستقر می شوند.

وی این مناطق را روستای «خمک» در شهرستان زهک، روستای «قرقری» در شهرستان هیرمند، شهرک «علی اکبر» شهرستان هامون و روستای «اسکل آباد» شهرستان زابل معرفی کرد و گفت: خدمات درمانی برنامه ریزی شده توسط کاروان سلامت داوطلبان هلال احمر در منطقه سیستان به صورت رایگان است.

رافع با تقدیر از پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران و داوطلبان این سازمان در ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه به نیازمندان دریافت اینگونه خدمات گفت: این نیکوکاران واقعی همواره به عنوان حامیان اصلی این سازمان در تمامی برنامه های بشردوستانه اعم از حوادث و سوانح به وقوع پیوسته با ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی یار و مددکار این سازمان بوده اند و حتی در بدترین شرایط سخت اقتصادی روز به روز بر شمار کسانی که برای پیوستن به داوطلبان هلال احمر اعلام آمادگی می کنند، افزوده می شود.

منطقه سیستان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال سیستان و بلوچستان هم مرز با ولایت نیمروز افغانستان همه ساله با بادهای موسمی 160 روزه همراه با گردوغبار رو به رو است و بیشترین بیماران سل را در کشور دارد

انتهای پیام/

 

برچسب ها: معاینه ، بیماران ، زهم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.