سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بنی‌هاشمی در دیدار با معاون وزیر انرژی اندونزی:

ساخت پالایشگاه نفت و سدسازی از زمینه‌های مورد علاقه ایران برای همکاری با اندونزی است

عضو گروه دوستی پارلمان ایران و اندونزی در دیدار با سوسیلو سیسوتومو بر گسترش همکاری‌‌های دو کشور در زمینه انرژی‌های نوین تأکید کردند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، سید هاشم بنی‌هاشمی عضو گروه دوستی پارلمان ایران و اندونزی در دیدار با "سوسیلو سیسوتومو" معاون وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی با اشاره به تجربیات ارزنده جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید برق اظهار داشت: کشور ایران تجربیات باارزشی در زمینه تولید برق از آب و انرژی هسته‌ای دارد و آماده همکاری با اندونزی در این حوزه‌ها است.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های فراوانی در زمینه تولید LPG و CNG داشته است و می‌تواند دانش فنی مربوط به تولید این انرژی‌ها را در اختیار اندونزی قرار دهد.
 
بنی‌هاشمی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت پالایشگاه نفت، سدسازی و تبدیل سوخت نیروگاه‌ها از گازوئیل به سوخت ترکیبی از زمینه‌های مورد علاقه جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با اندونزی است.
 
سوسیلو سیسوتومو معاون وزیر انرژی و منابع طبیعی اندونزی نیز در این دیدار گفت: ‌اندونزی در حال تدوین سیاست‌های جدید حوزه انرژی خود است.
 
وی تصریح کرد: اندونزی در سیاست جدید خود در حوزه انرژی استفاده از انرژی‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده و علاقمند است با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه همکاری‌های خود را گسترش دهد.
 
سوسیلو سیسوتومو استفاده از انرژی گرمایی، فرآوری زباله برای تولید انرژی و استفاده از انرژی هسته‌ای برای تولید برق از جمله مواردی است که اندونزی علاقمند به سرمایه‌گذاری جمهوری اسلامی ایران دارد.
 
وی اضافه کرد: اندونزی از انتقال فناوری به دانش فنی و تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید انرژی نوین استقبال می‌کند.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.