سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی فرانسوی‌ها از سقوط کشورشان

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد اکثر مردم فرانسه عقیده دارند کشورشان در سراشیبی قرار گرفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،نتایج نظرسنجی صورت گرفته از سوی ایپسوس- استریا که در روزنامه فرانسوی لوموند منتشر شد نشان می‌دهد حدود ۸۵ درصد از شرکت‌کنندگان متقاعد شده بودند که فرانسه در حال حاضر در وضعیت ناامیدکننده‌ای قرار دارد.

 

حدود ۶۱ درصد نیز گفتند به نظر آنها «روند جهانی سازی تحت رهبری امریکا» به عنوان «تهدیدی» برای شیوه زندگی آنان به شمار می‌رود.

علاوه بر این، نتایج این نظرسنجی نشان داد کمتر از یک سوم (۳۱ درصد) از مردم فرانسه به اتحادیه اروپا اعتماد دارند.

 

روزنامه لومدند این ارقام را «بازتاب قابل توجهی» از طرف فکر مردم فرانسه توصیف کرد که در آن «بی‌اعتمادی و بدبینی غالب شده است.»

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از مهاجرت گسترده و نبود کنترل بر سیاست‌های ملی به عنوان دلایل اصلی ایجاد شرایط کنونی در فرانسه نام بردند.

 

نتایج نظرسنجی دیگری که ماه جاری از سوی موسسه «اوپنین وی» برگزار شده بود نشان داد حدود ۸۲ درصد از مردم فرانسه از نحوه رسیدگی فرانسوا اولاند، رییس جمهور این کشور به مسائل اقتصادی ناراضی هستند و ۱۶ درصد نیز از عملکرد وی رضایت دارند.

 

دوره ریاست جمهوری اولاند در می ۲۰۱۲ با وعده‌هایی درباره ایجاد اصطلاحات در سیاست اقتصادی و خارجی این کشور آغاز شد.

با این وجود، میزان محبوبیت اولاند ۵۹ ساله در نتیجه اقدام دولت وی در زمینه کاهش هزینه‌ها و ناکامی در مقابله با سطوح بی‌سابقه بیکاری در این کشور اروپایی مخدوش شده است.
منبع: جام نیوز
برچسب ها: فرانسو ها ، نگرانی ، سقوط
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.