سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی/

تولید 242 تخته فرش توسط مددجویان امداد درمیان

مدیر کمیته امداد امام خمینی درمیان گفت: در 10 ماه سال‌جاری تعداد 242 تخته فرش به متراژ یک‌هزار و 174 متر مربع توسط مددجویان امداد درمیان بافته شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد خراسان جنوبی، مهدی خزاعی اظهار داشت: تعداد 228 طرح خوداشتغالی فرش در این شهرستان وجود دارد که 438 نفر بافنده مددجوی زیر پوشش در حال حاضر مشغول به کار هستند و تولیدات این خانواده‌ها در 10 ماهه امسال تعداد 242 تخته فرش به متراژ یک‌هزار و 174 متر مربع بوده است.

وی تصریح کرد: بالغ بر 7 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل فروش این تولیدات عاید جامعه هدف شده است که این مبلغ 80 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی درمیان به مشخصات این تولیدات اشاره کرد و افزود: از مشخصات تولیدات 16 طرح متنوع با نقشه‌های ریزه ماهی، محرمات، خشتی و بوته‌جقه بوده و از نظر اندازه در مساحت‌های 6 ، 9 و 12 متر مربع است که حذف واسطه‌های فرش و سفارش پذیری از بازار مصرف‌کننده و هدف‌گذاری بازارهای خارجی در حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی از طریق مجتمع اقتصادی امداد رونق قالیبافی را به همراه داشته است به گونه‌ای که در حال حاضر بیش از یک چهارم طرح‌های جاری کمیته امداد شهرستان در حوزه اشتغال مربوط به طرح‌های فرش است.

انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.