سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع:

بزرگترین و پیچیده‌ترین تهدید برای انقلاب اسلامی فرهنگی‌ است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بزرگترين، پيچيده‌ترين، گسترده‌ترين و پايدار‌ترين تهديد انقلاب اسلامی را جنبه فرهنگي دانست و گفت: بايد به سلاحي مسلح شويم كه بتوانيم از اين مصاف پيروز بيرون آييم.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت دفاع، سردار سرتيپ پاسدار حسين دهقان  با حضور در شهر مقدس قم در مرکز آموزش الغدیر وزارت دفاع در جمع شركت‌كنندگان در دوره بصیرت  و تعالی معنوی  سبقه اصلي انقلاب اسلامي ايران را فرهنگي دانست و افزود: هرچند كه بعد از انقلاب اسلامي در حوزه‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري گام‌هاي بسيار بلندي در كشور برداشته‌ایم، اما نتوانستيم متناسب با آن توسعه فرهنگي ايجاد كنيم و بر اندوخته‌هاي نخستين انقلاب در اين زمينه كه موتور محرك انقلاب به شمار مي‌رفت بيفزاييم.

وي اظهار داشت: در عمر پربركت انقلاب گام‌هاي بلند و موثري در آباداني شهرها، توسعه زير‌ساخت‌هاي عمومي كشور، ايجاد امكانات رفاهي براي مردم، ايجاد بخش‌هاي مختلف صنعتي براي برآورده كردن نيازهاي مردم و...برداشته شده است، اما به همين ميزان نتوانستيم در توسعه فرهنگي گام برداريم.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در عين حال با اشاره به كارهاي فرهنگي و تلاش‌هاي صورت گرفته در اين زمينه اشاره كرد و گفت: امروز انقلاب ما شعارهاي نوراني خود  را به خارج از مرزهاي جغرافيايي و سياسي منتقل كرده و شهر مقدس قم به عنوان مركز جنب و جوش فكري و انقلابي مورد اميد همه مسلمانان جهان است.

سردار دهقان همچنين با تاكيد بر اينكه امروز همگان چه آنان كه در جبهه انقلاب و چه آنان كه در جبهه ضد انقلاب هستند جذبه كلام الهي رهبر معظم انقلاب هستند، خاطرنشان كرد: انتشارات شايسته‌اي نيز امروز در حوزه تفسير قرآن و معارف ديني داريم و مبلغان زيادي را نيز تربيت و به اقصی نقاط کشور و حتی دنیا اعزام کرده‌ایم‌.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه هرجا بحث ايمان مطرح است عمل صالح به دنبال آن است، يادآور شد: اگر ما باور و ايمان داشته باشيم، اما در عمل تجلي و ظهور پيدا نكند اين باور سست  و بی‌اساس است.

 

 

وي ادامه داد: اگر باور همراه با عمل باشد دائما يك چرخه تقويتي به وجود خواهد آمد، يعني عمل ما تقويت كننده ايمان و ايمان ما پشتيبان عمل خواهد بود.

سردار دهقان در بخش ديگري از سخنان خود بزرگترين، پيچيده‌ترين، گسترده‌ترين و پايدار ترين تهديد براي انقلاب را نيز جنبه فرهنگي دانست و اظهار داشت: بايد به سلاحي مسلح شويم كه بتوانيم از اين مصاف پيروز بيرون آييم.

وي با بيان اينكه اين پيروزي دو جنبه دارد، يادآور شد: يكي اينكه در اين مصاف ما از قوام دروني و فرهنگي برخوردار باشيم كه هجمه‌ها روي ما اثر نگذارد و ديگري فراتر از اين است به گونه‌اي كه ما نه تنها در اين مصاف مغلوب نشويم بلكه غلبه فرهنگي هم با جبهه انقلاب و ارزش‌ها باشد.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با تاكيد بر اينكه ظرفيت‌هاي معارف اسلامي فراتر از آن چيزي است كه ما فكر مي‌كنيم، تصريح كرد: معارف اسلامي متكي به كلام حق است و كلام حق فوق همه كلام‌هاست.

وي با بيان اينكه خداوند نيازهاي بشر را آن گونه كه در ذات آنهاست پاسخ داده است، ابراز داشت: قرآن كلام الهي است و براي همه نيازهاي بشري پاسخ دارد.

وزیر دفاع اذعان داشت: به ميزاني كه علم بشر توسعه پيدا كند و بشر بر قواي طبيعي تسلط و سلطه پيدا كند، مي‌تواند پايين‌ترين سطح از سطوح قرآن را درك  و فهم كند.

سردار دهقان  لزوم مجهز شدن به سلاح اعتقاد، باور و معنويت را متذكر شد و افزود: بايد در اين كشاكش دوران چه در بحث مسائل فردي چه در مسائل اجتماعي و انقلابی ، قادر باشیم آن گونه كه شايسته است از حريم انقلاب  اسلامی و ارزش‌هاي  والای آن دفاع كنيم.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بر ضرورت شناسايي اهداف دشمن تاكيد كرد و افزود: بايد با شناخت دقيق دشمن خود را هم براي دفاع از خود و حريم اعتقادات و هم دفاع از بشيريتي كه امروز در معرض تهاجم قرار دارند تجهيز كنيم.

 

 

وي يادآور شد: نظام سلطه كاري جز اين ندارد كه نخست تحقير كند و سپس اراده و فكر افراد را به تسخير بكشد و به استخدام خود بگيرد.

دهقان با بيان اينكه انقلاب ما به رهبري امام خميني (ره)‌ با تاسي به ائمه (ع) و بهره‌گيري از معارف ديني و فرهنگ عاشورايي يك فصل جديدي از حيات معنوي و معنا‌گرايانه را در سطح جامعه باز كرد، تصريح كرد: امروز گرايش به معنويت به عنوان يك نياز و گرايش جدي در دنيا به شمار مي‌رود.

وي با اشاره به شكل‌گيري و توسعه مكاتب مختلف و فرق فكري مختلف به عنوان عرفان‌هاي كاذب در دنيا  اظهار داشت: علت توسعه اين مكاتب اين است كه دنياي خسته از غوطه‌ور شدن در ماديات و شهوات حيواني آنچنان به بن‌بست رسيده كه مي‌خواهد  خود را از اين باتلاق خارج كند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه نوري از سوي انقلاب  اسلامی به همه ذهن‌ها و دل‌هاي تشنه تابانده شده است، خاطرنشان كرد: مردم ما بايد چنان خود را در اين زمينه‌ مجهز و مسلح كنند تا ضمن اينكه آسيبي به آنها نرسد‌،  بتوانند گام‌هاي مهم‌تري را در خدمت به جامعه بشري در اين مقطع زماني بردارند.

وي با بیان اينكه امروز تمدن غربي  مدعی است  که  برای زندگي بشر بهترين پاسخ  را ارائه کرده است، ابراز داشت: اما در مقابل يك شكاف جدي به نام تهی شدن و دوری از معنويت در اين تمدن مادي‌گرا وجود دارد كه همه به نوعي به دنبال پاسخ دادن به اين نياز فطری هستند.

سردار ‌دهقان در بخش ديگري از سخنان خود به برنامه‌هاي وزارت دفاع براي براي تحقق اهداف بلندي كه رهبري معظم انقلاب مطرح كردند اشاره كرد و يادآور شد: كساني كه در دوره‌هاي بصیرت حضور پيدا مي‌كنند بايستي مدبرانه و با عمق فكر و انديشه مباحث را مورد توجه و پیگیری  قرار دهند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.