سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقم باورنکردنی از سود حریم سلطان

ترکیه از سود 150 میلیون دلاری فروش سریال های ترکی از جمله سریال "حریم سلطان" خبر داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،خبرگزاری "آنادولو" با اشاره به افزایش سود حاصل از فروش سریال های ترکی به کشورهای مختلف جهان می نویسد: "افزایشی تدریجی در ظرفیت فنی و تولیدی سریال های ترکیه دیده می شود. تولیدکنندگان این سریال ها محصولات خود را به بیش از 50 کشور جهان صادر می کنند. تا اواخر سال گذشته میلادی، شرکت های تلویزیونی و سینمایی ترکیه سود 150 میلیون دلار از فروش سریال های ترکی عاید خود کرده کرده اند.

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی دفتر نخست وزیری ترکیه تا ده سال گذشته ترکیه خود یکی از وارد کنندگان فیلم و سریال بود با این حال اکنون موفق شده تا در این عرصه به رقابت با دیگر کشورها بپردازد."

 

خبرگزاری "آنادولو" در ادامه می افزاید "از سال 2000 میلادی به این سو، تولید محصولات تلویزیونی و سینمایی ترکیه رونق تازه ای گرفت و اکنون با تجهیز زیرساخت های فنی، سینمای ترکیه توانسته به رقابت با تولیدات مختلف جهان بپردازد. صادرات سریال های ترکی به کشورهای خاورمیانه، آسیای مرکزی، حوزه بالکان و امریکایی جنوبی صورت می گیرد."

 

این خبرگزاری ترک در ادامه گزارش خود به تعداد تولیدات تلویزیونی ترکیه اشاره می کند و می افزاید "بیش از 70 سریال درام ترکی در نیمه نخست سال 2013 میلادی به 54 کشور دنیا صادر شده اند. سریال های ترکی در بازار کشورهایی چون پاکستان، اوکراین، روسیه و چین از محبوبیت بالایی برخوردار است. در میان سریال های محبوب ترکی می توان به "حریم سلطان" و "عشق گمشده" اشاره کرد."

 

خبرگزاری "آنادولو" ترکیه به قیمت فروش سریال های ترکی نیز اشاره کرده و می افزاید: "براساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت فرهنگ و جهانگردی ترکیه قیمت فروش هر اپیزود سریال های درام ترکی تا پیش از بین 35 تا 50 دلار تخمین زده شده بود در حالی که امروز این رقم به 500 تا 200 هزار دلار رسیده است."
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.