سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

حذف فیلم رادیولوژی، مهم‌ترین دغدغه پزشکی کشور

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: از مهم‌ترین دغدغه‌های پزشکی کشور در زمینه انفورماتیک تصویربرداری و حذف فیلم رادیولوژی است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دبیر انجمن رادیولوژی ایران در پنجمین کنفرانس انفورماتیک تصویربرداری گفت: در رادیولوژی مدرن هزینه‌های پاکت و فیلم از بین می‌رود، همچنان که رادیولوژی بدون فیلم می‌تواند به حیات خود ادامه دهد.

وی افزود: از مزیت‌های رادیولوژی بدون فیلم امکان پردازش تصویر است در حالی که بایگانی تصاویر راحت‌تر صورت می‌گیرد و نیز مبادله این تصاویر به آسانی امکان پذیر می‌شود.

فاتحی ادامه داد: با حذف فیلم و استفاده از روش مدرن دقت تشخیص پزشک بالا می‌رود که در امر پزشکی مسئله بسیار مهمی است.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت: در حالی که دستگاه‌های مورد نیاز این کار را به کشور وارد کرده‌ایم مانع اصلی این طرح پزشکان معالج هستند.

وی بیان کرد: پزشکان معالج به روش دیدن عکس به شیوه سنتی عادت کرده‌اند و ناآگاهی و کمبود مهارت کافی آنان از نرم‌افزارهای جدید مسئله دیگری بوده که مانع استفاده از این طرح شده است.

فاتحی افزود: در این طرح بحث پراکندگی نرم‌افزارها مطرح است که انجمن رادیولوژی ایران تصمیم دارد سی‌دی‌های رادیولوژی کشور را به صورت موقت به شکلی یکپارچه درآورد تا پزشکان با نرم‌افزارهای مختلفی رو‌به‌رو نشوند.

دبیر انجمن رادیولوژی ایران گفت : استان فارس نسبت به سایر استان‌های کشور در زمینه استقرار تصویربرداری دیجیتال موفق عمل کرده و به همین دلیل پنجمین کنفرانس انفورماتیک تصویربرداری را در شیراز برگزار کردیم چرا که دانشگاه علوم پزشکی این شهر در این زمینه بسیار فعال عمل کرده است.

فاتحی هدف از برگزاری این کنفرانس را انتقال اطلاعات مورد نیاز برای کاربران عنوان کرد.

این کنفرانس تا ششم بهمن ماه جاری ادامه دارد./ش

انتهای پیام/


برچسب ها: حذف ، فیلم ، پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.