سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوکار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اظهارات اخیر "جان کری" گزافه و خارج از چارچوب‌های بین‌المللی و دیپلماسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا گفت: هیچ کس نمی‌تواند ما را از این مسیر باز بدارد. خوب است که سردمداران آمریکا گوششان را باز کنند و پنبه از گوش خود خارج کنند. ملت ایران همچنان مانند گذشته محکم، استوار و با اراده حقوق خود را در عرصه بین‌الملل پیگیری خواهند کرد.

"محمدصالح جوکار" نماینده مردم یزد و صدوق و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در واکنش به اظهارات اخیر "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه "به ایران اجازه نخواهیم داد که نیروگاه اتمی راه اندازی کند"، اظهار داشت: این‌ها نشان‌دهنده بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها بوده و در حقیقت سخنان گزافه و خارج از چارچوب‌ها و قواعد بین‌المللی و دیپلماسی است.  
 
وی افزود: غرب باید بداند قرار نیست با تهدید‌ها اتفاق خاصی بیفتد، چرا که ما همچنان مصر هستیم بر حقوق خودمان در چارچوب قوانین NPT و هیچ کس هم نمی‌تواند ما را از این مسیر باز بدارد. خوب است که سردمداران آمریکا گوششان را باز کنند و پنبه از گوش خود خارج کنند که ملت ایران همچنان مانند گذشته محکم، استوار و با اراده حقوق خود را در عرصه بین‌الملل پیگیری خواهند کرد و آمریکایی‌ها هم نمی‌توانند جلودار این حقوق شده و آن را از بین ببرد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ما باید در نشست‌هایی که با غرب داریم، با توجه به عدم اعتماد و عدم خوشبینی نسبت به آنچه که توافق شده، هوشیارانه عمل کنیم و اصطلاحات و مفاهیم فنی و حقوقی بکار نبریم که غرب در آینده از آن سوء استفاده کند و قطعا غنی‌سازی هسته‌ای و ادامه آن و نیز پروژه آب سنگین اراک را به طور جد دنبال خواهیم کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: تهدید ، اظهارات ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.