سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رامنی: پوتين در سياست بين‌المللي از اوباما پيشي گرفته است

"میت رامنی"، فرماندار سابق ماساچوست و رقیب اوباما در انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا، می‌گوید امریکا و روسیه رقبای ژئوپلتیک یکدیگر هستند و مسکو در پاره‌ای از مسائل مورد مناقشه توانسته است واشنگتن را شکست دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "میت رامنی" روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری "ان بی سی" گفت : همان‌طور که قبلا هم گفته‌ام ما رقبای ژئوپلتیک یکدیگر هستیم نه دشمن هم اما به صورت ژئوپلیتیک رقیب و حریف یکدیگر به شمار می‌رویم.

رامنی افزود ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه «بارها و بارها در سطح جهانی بهتر از» باراک اوباما، همتای امریکایی خود عمل کرده است.

وی درباره سوریه به موفقیت پوتین در جلوگیری از حمله کاخ سفید به این کشور عربی به بهانه ادعاها درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور اشاره کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که بشار اسد، رییس جمهور سوریه طبق توافقی که با میانجی‌گری روسیه حاصل شد با تسلیم  زرادخانه تسلیحات شیمیایی این کشور موافقت کرد.
 
نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری امریکا درباره ادوارد اسنودن، افشاگر امریکایی نیز گفت رییس جمهور روسیه کارمند سابق آژانس امنیت ملی امریکا را «مثل تکه‌ای خار در چشم امریکا» حفظ کرد.

رامنی افزود :«و من فکر می‌کنم اغلب ناظران در صحنه سیاسی بین‌المللی بر این عقیده‌اند که روسیه از نظر قدر و ارزش رشد کرده و امریکا با افول مواجه بوده است.»

اسنودن که از تابستان گذشته از برنامه‌های جاسوسی آژانس امنیت ملی امریکا پرده برداشته است پس از دریافت پناهندگی سیاسی یک ساله از روسیه در حال حاضر در این کشور به سر می‌برد.

وی در داخل امریکا به اتهام جاسوسی مجرم شناخته شده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.