سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

اراک امسال 97 روز ناسالم داشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تعداد روزهای آلاینده هوای شهر اراک در 10 ماه گذشته 97 روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 38 روز افزایش داشته است

انصاری در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود : از 29 دی ماه تا پنجم بهمن ماه به عنوان هفته پاک نامگذاری شده که در استان برنامه‌های ویژه‌ای به اجرا در آمده است.

وی گفت: برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در دره گردو، افتتاح 12 جایگاه سوخت یورو چهار در شهرهای شازند و اراک، برگزاری نشست با تشکل‌های فعال در حوزه محیط زیست و... از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط این اداره به مناسبت هفته هوای پاک است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه در سال گذشته بیشترین آلودگی هوای شهر اراک مربوط به ماه‌های تیر، خرداد و اسفند ماه بوده است، افزود : در سال جاری تعداد روزهای آلاینده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش یافته به طوری که در خرداد و تیر ماه 24 روز، مرداد ماه 11 روز، شهریور سه روز، مهر سه روز، آبان ماه پنج روز، آذر دو روز، دی ماه پنج روز و بهمن ماه دو روز شاهد آلودگی هوای اراک بودیم که باید گفت در مجموع در سال گذشته تعداد روزهای سالم 220 روز و تعداد روزهای ناسالم 61 روز گزارش شده که امسال تعداد روزهای سالم 183 روز و ناسالم 97 روز بوده است.

انصاری با اشاره به مصوبه اخیر دولت مبنی بر تخصیص اعتباری خاص به شهرهای بیش از یک میلیون نفر گفت: با توجه به اینکه جمعیت شهر اراک زیر یک میلیون نفر است، اما یکی از شهرهای آلوده کشور به شمار می‌رود که انتظار داریم این اعتبار با پیگیری‌های مسئولان به این شهر نیز اختصاص یابد.
/
برچسب ها: امسال ، 97 ، ناسالم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.