سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

توافق ژنو جلوی پیشرفت‌های علمی را می‌گیرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: توافق اخیر ژنو عیب بزرگی که دارد این است که مانع پیشرفت علمی کشورمان شده و جلوی پیشرفت‌های علمی را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی افزود: توافق اخیر هسته‌ای محاسن و معایبی دارد که ما با حمایت از دولت یازدهم آنها را بیان می‌کنیم تا مردم بدانند که این محاسن و معایب چه بوده است.

وی تصریح کرد: ‌از جمله محاسن توافق ژنو این است که حق غنی‌سازی ایران مورد قبول واقع شده و ایران هسته‌ای به رسمیت شناخته شده و در کنار آن ما توانسته‌ایم به علوم و فنون هسته‌ای دست پیدا کنیم که این خود اسباب بالندگی و اقتدار ما را به وجود آورده است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه این توافقنامه جلوی افزایش تحریم‌ها را گرفته و به لغو برخی تحریم‌ها به ویژه فروش نفت و محصولات پتروشیمی منجر شده است، خاطرنشان کرد: توافقنامه ژنو سبب شده تا فضای سرمایه‌گذاری و جذب شرکت‌های خارجی برای حضور فعال در عرصه‌های مختلف باز شود و بخشی از ثروت‌های بلوکه شده ما به کشور باز گردد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با برشمردن برخی از معایب این توافقنامه اضافه کرد: عیب بزرگ این توافقنامه آن است که جلوی پیشرفت علمی ایران گرفته شد و مهم‌تر از آن اینکه این توافق نمی‌تواند به صورت کلان در اقتصاد ما تأثیر داشته باشد چرا که تحریم‌های بانکی در سر جای خود باقی است و این خود مانع از نقل و انتقال بانکی و مالی شده و آنها موظفند این اهرم فشار را همچنان حفظ کرده و بر سر ما نگه دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ملت ما باید بداند که سرنوشت کشور به نتیجه مذاکرات بسته نیست و ما مسائل داخلی خودمان را باید حل کنیم چرا که به نظر می‌رسد حل بسیاری از مشکلات ربطی به تحریم‌ها ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت:‌ تزریق قطره چکانی ارز به اقتصاد کشور که غربی‌ها در پیش گرفتند تبعاً نمی‌تواند تحولات بسیار مهمی را در اقتصاد ما به وجود آورد چرا که آنها سعی دارند در فواصل مختلف این ارز را تزریق کنند تا مبادا کار بزرگی در کشور صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند راه حل ما برای حل مشکلات باید نگاه به درون و بهره‌گیری از توانمندی‌ها و مدیریت‌های صحیح منابع باشد تا بتوانیم به تدریج مشکلات و نارسایی‌هایمان را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن طماع ما خواب‌های پریشانی را برای این ملت دیده و سعی می‌کند با توطئه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران فضاسازی کند، گفت: ما اقتدار و انسجام ملی خودمان را شایسته و مطلوب حفظ کردیم به طوریکه کشور ایران امروز جزیره با ثبات در منطقه است که با دخالت بیگانگان در برخی از کشورها منافع ملی به خطر افتاده و قدرت‌های واقعی در حال تزلزل است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اردبیل ، پیشرفت ، علمی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.