سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فابیوس:

گفتمان تازه ایران حاکی از گشایش سیاسی است اما باید با عمل همراه باشد

"لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه، گفت:حسن روحانی و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، گفتمانی حاکی از فضای باز و گشایش سیاسی-اقتصادی در پیش گرفته اند اما این گفتمان برای اثبات باید با عمل همراه باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه خبری فرانس 24 در گفتگویی اختصاصی با "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه، نظر وی را درباره رویکرد تازه ایران با ریاست جمهوری حسن روحانی جویا شد.

فابیوس در این باره گفت من با ایرانی ها درباره توافقنامه هسته ای گروه پنج به علاوه یک با کشور آنها که درباره استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است همچنان گفتگو می‌کنم.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه افزود سخنان حسن روحانی و محمد جواد ظریف  ، گفتمانی حاکی از گشایش سیاسی-اقتصادی است .همه اینها درست، اما اکنون باید ببینیم ایرانی ها در عمل چه کاری انجام می‌دهند. ما با ایران توافقنامه ای امضا کرده‌ایم که در آن برای دوره موقت تصریح شده است تهران نباید فعالیت‌های هسته ای خود را افزایش دهد و ما نیز متعهد شده ایم برخی تحریم ها را علیه ایران برداریم. اما اکنون باید درباره توافقنامه نهایی گفتگو کنیم. توافقنامه نهایی دشوار است. ما می خواهیم که ایران از هر گونه چشم انداز دستیابی به سلاح هسته‌ای(!) صرف نظر کند. البته این به معنای آن نیست که ما حق استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هسته ای را رد کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه در همین باره افزود ما فرانسوی ها در مقدمه توافقنامه موقت گروه پنج به علاوه یک با ایران یک عبارت را گنجانده ایم: آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر زمان که اراده کند باید بتواند از تاسیسات هسته ای ایران بازدید کند. ما فرانسوی ها امیدواریم که اوضاع در این مسیر پیش رود اما مذاکرات در این خصوص ادامه دارد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.