سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر دفاع فرانسه: همکاری فرانسه و آمريکا در آفريقا اجتناب ناپذير است

"ژان-ایو لودریان"، وزیر دفاع فرانسه، روز جمعه اعلام کرد مشارکت آمریکا در آفریقا برای مقابله با تهدید تشکیل مجدد گروه های تکفیری در ساحل آفریقا اجتناب ناپذیر است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه؛  وزیر دفاع فرانسه در سخنانی در اندیشکده آمریکایی مطالعات راهبردی سی اس آی اس در واشنگتن، اعلام کرد
« در منطقه ساحل صحرا منطقه ای وجود دارد که تحرکات گروه های ترویستی بسیار زیاد است و این اقدامات تروریستی می تواند امنیت ما را به خطر اندازد ».
لودریان افزود « برای مقابله با این تهدیدها مشارکت میان فرانسه و آمریکا کاملا اجتناب ناپذیر است و این مشارکت پیش از این در ماه های اخیر ثمربخش بوده است ».
آمریکا به ویژه در زمینه سوخت گیری هوایی، حمل و نقل هوایی و پشتیبانی اطلاعاتی هنگام عملیات در مالی در آغاز سال 2013 از فرانسه حمایت کرد. آمریکا همچنین نیروهای بوروندی و رواندا را به جمهوری آفریقای مرکزی که فرانسه در آنجا در کنار ماموریت نظامی اتحادیه آفریقا مداخله کرده است، انتقال داد.
تقویت همکاری های فرانسه و آمریکا در ساحل آفریقا بخشی از برنامه دیدار وزیر دفاع فرانسه از واشنگتن است و لودریان قرار است در واشنگتن با چاک هیگل، همتای آمریکایی خود، جیمز کلاپر، رئیس دستگاه اطلاعاتی آمریکا و سوزان رایس، مشاور باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی دیدار کند.
به اعتقاد لودریان این همکاری باید به ویژه در زمینه عملیاتی و همچنین در زمینه آموزش نیروهای آفریقایی تقویت شود.
وزیر دفاع فرانسه همچنین قصد دارد آمریکایی ها را در جریان استقرار مجدد نیروهای فرانسوی در ساحل قرار دهد که بر اساس آن سه هزار نفر در اطراف چهار قطب اصلی گائو در مالی، انجامنا در چاد، نیامی در نیجر و واگادوگادو در بورکینافاسو مستقر خواهند شد.
لودریان خاطر نشان کرد « این شاهراه نشانگر تهدیدهای دائمی نه تنها برای مالی بلکه برای کشورهای همجوار تا لیبی است که یک منبع نگرانی برای ما است ».
به گفته وی شماری از مبارزان اسلامگرایی که در آغاز سال 2013 از مالی گریختند، به جنوب غرب لیبی پناه برده اند.
لودریان اعلام کرد استقرار مجدد نیروهای فرانسوی قرار است به ویژه از خطر هرج و مرج در لیبی در آینده پیش گیری کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.