سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"علي حيدر": امريکا عمدا باعث غيبت مخالفان داخلي سوريه در نشست ژنو شد

"علی حیدر" وزیر مشاور در امور آشتی ملی سوریه اعلام کرد ، آمریکا عمدا باعث غایب بودن مخالفان واقعی دولت سوریه در داخل این کشور از کنفرانس ژنو 2 شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری سوریه؛ "حیدر" گفت: « کسانی که خود را مخالف می نامند در واقع نماینده واقعی مردم سوریه نیستند بلکه به ابزار آمریکا و کشورهای خلیج فارس تبدیل شده اند ، به نمایندگی از آن ها سخن می گویند و در جهت احقاق منافع این کشور ها تلاش می کنند.»
وی افزود آمریکا در اقدامی عمدی از حضور مخالفان حقیقی سوریه در داخل این کشور در کنفرانس ژنو 2 جلوگیری کرد. گروه های خارجی ( مخالفان ) که خود را نماینده واقعی مردم سوریه می دانند و به حل خشونت آمیز بحران این کشور اعتقاد دارند در واقع نمایندگان آمریکا و کشورهای عربی خلیج فارس هستند و هیچ اعتقادی به راه حل سیاسی برای نجات کشور ندارند.
این مقام مخالف دولت سوریه تاکید کرد شمار تروریست های تکفیری که علیه دولت بشار اسد می جنگند بیش از صد هزار نفر است. نیمی از آنان خارجی و وابسته به سازمان های تروریستی داعش ، جبهه اسلامی و النصره هستند و قطر ، ترکیه و عربستان از آنان حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.
وزیر مشاور در امور آشتی ملی سوریه خاطرنشان کرد: « فعالیت وزارت امور آشتی ملی سوریه در دو بخش است نخست مبارزه با تروریسم و دیگری حل بحران کشور و تحقق آشتی ملی. »
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.