سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر خارجه آمریکا با "نتانیاهو" دیدار کرد

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که تلاش می‌کند فرایند صلح خاورمیانه را پیش ببرد با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ کری و نتانیاهو در آستانه سخنرانی مهم اواخر امروز وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص خاورمیانه در مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوییس، در حاشیه این نشست، پشت درهای بسته گفتگو کردند.

پس از دیدار اوایل این هفته وزیر امور خارجه آمریکا با تزیپی لیونی مذاکره‌کننده ارشد اسرائیل، یک مقام آمریکایی اعلام کرد انتظار می‌رود گفتگوهای روز جمعه کری با نتانیاهو «بسیار طولانی باشد».
انتظار می‌رود هیئت مذاکره‌کننده فلسطینی هفته آینده به واشنگتن برود.

گفتگوهای صلح به میانجیگری آمریکا که ماه ژوئیه پس از سه سال وقفه در مذاکرات مستقیم آغاز شد، به علت درخواست‌های ظاهرا ناسازگار دو طرف، ناموفق بوده و نتوانسته است هیچ امیدی درباره دستیابی به توافقی نهایی به منظور پایان دادن به چندین دهه مناقشه به همراه داشته باشد.

کری که در نخستین سال مسئولیت خود 11 سفر به اسرائیل و کرانه باختری انجام داده است، تلاش می‌کند به کلیات توافقی برای پیشبرد گفتگوها دست یابد که خط‌ مشی‌ها را در خصوص سخت‌ترین مسائل همچون مرزهای کشور آینده فلسطین و سرنوشت بیت‌المقدس برای ماه‌های آینده، تعیین کند.دو طرف توافق کرده‌اند به مدت نه ماه تا تقریبا اواخر ماه آوریل، به مذاکره ادامه دهند.


انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.