سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

تولید و برداشت 700 تن گوجه فرنگی گلخانه ای در استان چهارمحال و بختیاری

امسال، 700 تن محصول گوجه فرنگی در سطح 3 و نیم هکتار از گلخانه های استان تولید و برداشت شد که نسبت به سال گذشته، 20 درصد افزایش داشت.

مدیر امور باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد، از برداشت 700 تن محصول گوجه فرنگی، از سطح 3 و نیم هکتار از گلخانه های این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته، 20 درصد افزایش دارد.

حمیدرضا منصوری با بیان اینکه متوسط عملکرد محصول گوجه فرنگی گلخانه ای، 20 تن در هر هزار متر مربع ( 200 تن در هر هکتار ) می باشد، گفت: گوجه فرنگی کشت شده در محیط های گلخانه ای استان چهارمحال و بختیاری، از نوع ارقام خارجی است.

وی گفت: محصول گوجه فرنگی گلخانه ای استان چهارمحال و بختیاری، علاوه بر تأمین نیاز بازار داخلی استان، به استان های تهران، اصفهان و خوزستان هم صادر می شود.

منصوری خاطر نشان کرد: در حال حاضر، 46 گلخانه با سطح زیر کشت 14 هکتار در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد که از مجموع این 14 هکتار فضای گلخانه ای، 9 هکتار به کشت سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

مدیر امور باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: در این فضای 9 هکتاری گلخانه ای نیز گوجه فرنگی ( 3 و نیم هکتار )، خیار ( 2 و نیم هکتار )، فلفل دلمه ای ( یک هکتار ) و توت فرنگی ( 3 هکتار ) کشت می شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه افزون بر یک هزار و 600 تن سبزی و صیفی در سطح گلخانه های استان چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود، گفت: به ازای هر هزار متر مربع فضای گلخانه ای، برای 2 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

منصوری تولید محصول در گلخانه‌های استان چهارمحال و بختیاری را به صورت تمام اتوماتیک و پیشرفته اعلام کرد و گفت: کشت گیاهان در سطح گلخانه های استان هم به شیوه هیدروپونیک ( Hydroponicum  / بدون خاک ) و خاکی انجام می شود.

مدیر امور باغبانی اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان شهرکرد را دارای بیشترین سطح زیر کشت گلخانه ای در این استان دانست و افزود: پس از شهرستان شهرکرد، شهرستان های بروجن، فارسان و اردل، دارای بیشترین سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای در استان چهارمحال و بختیاری هستند./ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.