سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی ۲۰ سال پیر‌تر از سن واقعی خود به نظر می‌رسید

ده دقیقه دود کردن سیگار باعث کاهش اکسیژن رسانی پوست به مدت یک ساعت می‌شود. همچنین نیکوتین موجود در سیگار عروق راتنگ و جریان خود را کم می‌کند.

دکتر محمد علی نیلفروش، متخصص پوست و مو و رئیس مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در افراد سیگاری، چروک‌های پوست در سنین کمتری نسبت به افراد غیر سیگاری ظاهر می‌شود. 
سیگار باعث کاهش کلاژن پوست می‌شود که مسئول الاستین پوست بوده و کاهش آن باعث شل شدن پوست می‌گردد. 

وی افزود: ده دقیقه دود کردن سیگار باعث کاهش اکسیژن رسانی پوست به مدت یک ساعت می‌شود. نیکوتین موجود در سیگار نیز عروق را تنگ و جریان خون را کم می‌کند. 

دکتر نیلفروش تصریح کرد: سیگار کشیدن باعث تأخیر در ترمیم زخم می‌شود. افراد سیگاری اشتهای کمتری نسبت به غذا دارند و لذا مواد غذایی و ویتامین‌های کمتری به بدنشان می‌رسد. این افراد چروک بیشتری در پوستشان دارند. 
همچنین در نواحی دور لب و دور چشم به علت تأثیر فیزیکی سیگار کشیدن و فرم گرفتن خاص چهره درحال دود کردن سیگار، این چروک‌ها بیشتر هستند. 

وی همچنین افزود: سیگار باعث افزایش هورمون‌های آندوژنیک می‌شود و لذا احتمال ریزش مو را بیشتر می‌کند. 
همچنین باعث نازک شدن لایه فوقانی پوست، کاهش ضخامت زیر پوست و آسیب به فولیکول‌های مو می‌شود. افراد سیگاری بین هشت تا بیست سال پیر‌تر ازسن واقعی خود به نظر می‌رسند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: سیگار ، پوست ، مو ، نیکوتین ، زخم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.