سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت اردن با طرح تل‏آویو برای ساخت فرودگاه در نزديکی بندر عقبه

اردن با طرح رژيم صهيونيستی برای ساخت فرودگاه در نزديکی بندر عقبه مخالفت کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن مخالفت شدید این کشور را با طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت فرودگاهی در نزدیکی بندر عقبه اعلام کرد.

"صباح الرافعی" مکان مورد نظر اسرائیل برای ساخت فرودگاه را شمال شهر عقبه و دلایل مخالفت اردن را فنی و حقوقی اعلام کرد.

مخالفت سخنگوی وزارت امور خارجه اردن با این طرح پس از آن اعلام شد که کمیته فنی مشترک اردن- اسرائیل روز گذشته در یک نشست کارشناسی درباره طرح اسرائیل برای ساخت فرودگاه«تمناع»در منطقه مرزی گفتگو کردند.

رافعی گفت:« ساخت چنین فرودگاهی به نقض حریم هوایی اردن منجر خواهد شد و این با قوانین بین المللی به ویژه ماده اول توافقنامه 1944 شیکاگو درباره پروازهای غیر نظامی در تضاد است ضمن اینکه احداث فرودگاه در این مکان با استاندارد های سازمان بین‌المللی هوانوردی کشوری، ایکائو،(ICAO) منافات دارد.

وی افزود: اردن به اسرائیل اعلام کرد ساخت فرودگاه در مکان مورد نظر تل آویو، سلامت پرواز در کل منطقه را تهدید می کند، این مکان به محل استقرار فرودگاه ملک حسین در عقبه بسیار نزدیک است.

کابینه اسرائیل در ژوئن 2011 طرح ساخت فرودگاهی جدید را در منطقه تمناع در نزدیکی شهر ایلات که در مجاورت خلیج عقبه در دریای سرخ قرار دارد تصویب کرده بود، بر اساس این طرح قرار است این فرودگاه جایگزین فرودگاه ایلات شود که در مرکز شهر قرار گرفته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.