سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور بشار اسد: اولویت ما توقف خونریزی‌ها و تروریست‌هاست

مشاور رئیس جمهور سوریه گفت هدف دمشق، متوقف کردن خونریزی در سوریه و متوقف کردن ورود تروریست‌ها به این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "بثینه شعبان" در گفتگو با گزارشگر شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی در ژنو گفت: دمشق از همان ابتدای بحران به دنبال برقراری ارتباط با مخالفان بوده است. 

شعبان گفت: مهم در ژنو این است که راه حلی برای متوقف کردن کمک های مالی و تسلیحاتی به تروریست ها و بازگشت امنیت به سوریه پیدا کنیم. 

شعبان همچنین بروز اختلاف در نخستین روز مذاکرات پس از بگومگوی ولید المعلم و بان کی مون را تکذیب کرد و گفت المعلم کسی است که در سوریه زندگی می کند و می خواست شرکت کنندگان را از اوضاع واقعی در سوریه آگاه کند.

شعبان گفت: بهترین پاسخ و بهترین اظهار نظر، سخنان ولید المعلم بود که در سخنانش جان کری را خطاب قرار داد و گفت نه شما و نه هیچ کشور دیگری و نه هیچ کس دیگری در جهان نمی تواند برای سوری ها تصمیم بگیرد که چه چیز بخواهند. این تصمیمی است که مردم سوریه اتخاذ می کنند.

شعبان افزود: به نظر من روسیه می‌داند که ما به ژنو نیامده ایم که این مسئله را بررسی کنیم بلکه به اینجا آمده ایم تا تصویری شفاف از سوریه به جهان ارائه کنیم، کشوری که تروریسم مورد حمایت کشورهای عربی و منطقه ای زندگی مردم آن را تلخ کرده است و خون آن ها را بر زمین می ریزد. اولویت نخست برای مردم سوریه، متوقف کردن این تروریست‌ها است.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.