سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت درمان و‌آموزش پزشکی:

عدم پرداخت سهم "سلامت" بلای جان بیمارستان‌ها/ هنوز در بخش‌هایی از درمان بدون تعرفه هستیم

دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی امروز در مراسم کلنگ زنی مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی و افتتاح چندین پروژه این بیمارستان گفت: عدم پرداخت سهم "سلامت" از سوی مسئولین بلای جان بیمارستان‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛  دکتر سید حسن قاضی زاده  هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: فارابی  مجموعه‌ای از خاطره‌ها است و من  چندین سال از عمر خود را در این بیمارستان  گذرانده‌ام و امیدوارم شما قدر آن را بدانید.

وی گفت:  قسمت من این بود که وارد سیاست شوم  اما اگر بتوانم  از سیاست استفاده کنم  تا رنج مردم  در حوزه سلامت کم شود  کار بزرگی کرده‌ام.

وی گفت:  دولت در شرایطی  کشور را تحویل گرفت که اصلا در زمینه های مختلف  موقعیت مناسبی  نداشتیم اما در همین مدت کوتاه قدم‌های اصلی را برداشت تا زندگی مردم  راحت‌تر شود.

وی با اشاره به  تاسیس مجموعه مرکز آکادمیک بیمارستان فارابی گفت: از دکتر جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌خواهیم که به این پروژه توجه ویژه ای داشته باشد تا گسترش کمی نداشته باشد .

قاضی زاده تصریح کرد: وقتی سهم "سلامت" را نداده اند به بیمارستان‌ها گفتند که برای تامین هزینه‌های خود ، خود باید تلاش کنند و همین  شد بلای جان بیمارستان‌ها به طوریکه  هر بیمارستانی  برای خود  تعرفه تعریف می‌کند و این در صورتی است که ما هنوز  برای بخش‌هایی از درمان  تعرفه نداریم.

وی افزود: درست است که ما  منابع کمی داریم و سیاست گذاران  حق "سلامت" را نمی‌دهند  اما باید دقت کنیم  به کیفیت سلامت آسیبی نرسد امیدواریم زمینه ای فراهم شود تا  به بخش‌های آموزش و درمانی توجه ویژه‌ای شود.

وی در پایان  گفت: انتظار  ما این است که بیمارستان فارابی بتواند  کارهایی انجام  دهد  که در هیچ جای کشور  انجام نمی‌شود سرپا نگه داشتن این بیمارستان و خدمت رسانی به این تعداد بیماری در روز کار بسیار سختی است اما اگر هدف گذاری درست باشد ، کیفیت درمانی این بیمارستان هم بیش از پیش خواهد شد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.