سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله مکارم شیرازی:

برخی برخلاف نظر رییس‌جمهور خطوط قرمز را رعایت نمی‌کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: بعد از روی کار آمدن دولت جدید، بر خلاف نظر آقای روحانی، عده‌ای احساس کردند که می‌شود خطوط قرمز را شکست و آزادی بی‌قید و بند را در جامعه رواج داد؛ این نگرانی کماکان وجود دارد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله مکارم شیرازی"، صبح امروز در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، با تاکید بر لزوم سرعت بخشی به برنامه های فرهنگی، اظهار داشت: بنا بر روایات وارد شده از ناحیه معصومین(ع)، انسان باید هر ساعت و هر روز نسبت به ساعت و روز گذشته پیشرفت داشته باشد.
 
معظم‌له با اشاره به ترویج ابزار و مظاهر فساد و انحراف در جوامع بشری، تصریح کرد: در زمان ما ابزار فساد و انحراف بیش از هر زمان دیگری وجود دارد؛ به گونه‌ای که می‌توان از طریق ماهواره، اینترنت و... مظاهر فساد را در یک خانه جمع کرد.
 
وی با اشاره به استفاده نادرست از وسایل و ابزار مدرن در جوامع کنونی، یادآور شد: متأسفانه امروزه از وسایل و ابزار مدرن، بیش از 90درصد به صورت نادرست استفاده می‌شود و بروز چنین معضلی در جامعه، سنگینی مسئولیت روحانیت و مسئولان فرهنگی را می‌رساند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی، مقابله با انحرافات و مفاسد را از بایسته‌های مسئولان فرهنگی و روحانیت دانسته و یادآور شد: ما مأمور به وظیفه‌ایم و خداوند نیز در رسیدن به نتیجه یاری و کمک می‌کند و مقابله با فساد عقیده و اخلاق، از خاموش کردن یک آتش نیز مقدم تر می‌باشد.
 
این مرجع تقلید، استفاده از ابزار مدرن در مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام را ضروری دانست و و عنوان کرد: امروزه مسئولیت نظام از هر زمانی بیشتر است و باید برای مقابله با هجمه‌های دشمنان اسلام، از ابزارهایی چون ماهواره، رسانه‌، هنر و... استفاده کرد.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به تلاش برخی افراد در شکستن خطوط قرمز، ابراز داشت:‌ بعد از روی کار آمدن دولت جدید، بر خلاف نظر آقای روحانی، عده‌ای احساس کردند که می‌شود خطوط قرمز را شکست و آزادی بی‌قید و بند را در جامعه رواج داد؛ این نگرانی کماکان وجود دارد.
 
معظم‌له، ایستادگی محکم را بر روی مبانی اسلام را از ضروریات نظام معرفی کرد و افزود: باید بر روی مبانی اسلام، محکم ایستادگی کرد وگرنه دشمن در مقابل توهم می‌کند که ما موضع انفعالی و تأثیرپذیری به خود گرفته‌ایم.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان وظیفه ائمه جماعات را بسیار خطیر و مهم برشمرد و افزود: ائمه جماعات باید برای تمام اقشار جامعه چه در سطوح عالی و چه افراد معمولی، برنامه داشته باشند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۰۲:۴۹ ۰۴ بهمن ۱۳۹۲
فتنه گران را مجازات کنید وکشور را به دست منافقین ندهید،زنده باد آیت الله مکارم شیرازی.