سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قزوین/

بهره‌مندي روستاهاي قزوين از خدمات ارتباطي به 99.17 درصد افزايش مي‌يابد

مديرکل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه شمال غرب کشور گفت: با بهره‌برداري از پروژه خط تلفن ثابت 22 روستا در ايام دهه مبارک فجر، بهره‌مندي روستاهاي استان قزوين از خدمات ارتباطي به 99.17 درصد افزايش مي‌يابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛
فرهاد جاويدي در ديدار مديران کل ارتباطات استان با استاندار قزوين که در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد، اظهار کرد: يکي از زيرمجموعه‌هاي وزارت ارتباطات شرکت مخابرات است که در سال 88 به بخش خصوصي واگذار شده است.

وي افزود:در حال حاضر بيشترين خدمات ارتباطي و مخابراتي استان قزوين به وسيله شرکت مخابرات انجام مي‌شود که بخشي از پوشش تلفن همراه در شهرها و جاده‌هاي اصلي جزو وظايف اين شرکت است اما پوشش همه روستاها براي شرکت مخابرات اجباري نيست.

مديرکل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه شمال غرب کشور اضافه کرد: اگر پوشش تلفن همراه در روستايي براي شرکت مخابرات سودآوري به دنبال داشته باشد مي‌تواند به اين کار اقدام کند در غير اين صورت اقدامات لازم براي پوشش تلفن همراه در روستا با هزينه دولت انجام مي‌شود.

جاويدي ادامه داد: زيرساخت‌هاي حساس و مهم مخابراتي که به شرکت مخابرات واگذار نشده از سوي مجموعه وزارت ارتباطات شرکت زيرساخت استان يک شرکت تخصصي دولتي و زيرمجموعه وزارت ارتباطات مديريت مي‌شود.
 
اين مسئول عنوان کرد: يکي ديگر از زيرمجموعه‌هاي اين سازمان شرکت پست است که با توجه به پيشرفت‌هايي که در سال‌هاي اخير حاصل شده نحوه فعاليت اين شرکت نيز دست خوش تغييراتي شده است.

مديرکل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه شمال غرب کشور تصريح کرد: در حال حاضر وظيفه خدمت‌رساني در خريد و فروش‌هاي اينترنتي، يافته اينترنتي، صندوق شخصي و خدمات سازمان‌ها و نهادهاي دولتي در روستاها را برعهده دارد.

جاويدي گفت: پست بانک نيز که يکي ديگر از زيرمجموعه‌هاي اين سازمان است مانند ديگر بانک‌ها، دولتي است اما مشخصه‌هاي خاصي دارد که آن را از ديگر بانک‌ها متمايز مي‌کند و آن خدماتي است که در روستاها ارائه مي‌دهد.

وي بيان کرد: در حال حاضر در 210 روستاي استان قزوين دفاتر ICT فعال هستند که در 180 روستا پست بانک نيز فعال بوده و آماده ارائه خدمات به مردم روستا است.

مديرکل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه شمال غرب کشور با اشاره به خدمات قابل ارائه از سوي پست بانک‌ها در روستاها ابراز کرد: پرداخت يارانه‌ها، دريافت قبوض مردم در روستاها و پرداخت تسهيلات از جمله فعاليت‌هاي پست بانک در سطح روستاهاست.

جاويدي افزود: سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در سطح کشور 8 منطقه دارد که منطقه شمال غرب آن در استان قزوين مستقر بوده و شش استان اردبيل، آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، گيلان و زنجان تحت نظارت قزوين فعاليت مي‌کنند.

وي اضافه کرد: قزوين يکي از سه منطقه برتر در بين 8 منطقه است زيرا مديريت منطقه‌‌‌اي و بين‌المللي داشته و تمام سرويس‌هاي که به صورت راديويي کار مي‌کنند را مديريت مي‌کند.

مديرکل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه شمال غرب کشور ادامه داد: تمام افراد و شرکت‌هاي که قصد فعاليت در زمينه ارتباطات را داشته باشند، بايد مجوز فعاليت خود را از اين سازمان دريافت کنند.

جاويدي با اشاره به تازه تأسيس بودن اداره کل ارتباطات و فناوري بيان کرد: با توجه به اينکه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در هشت منطقه در سطح کشور فعاليت داشت، براي انجام اقدامات مؤثر نياز به راه‌اندازي ادارات کل ارتباطات و فناوري در استان‌ها بود.

وي اضافه کرد: راه‌اندازي اين ادارات کل در تمام استان‌هاي کشور به سازمان اين امکان را داد تا طرح‌هاي خود در استان‌ها را به نحو مطلوب‌تري مديريت و اجرايي کند.

مديرکل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه شمال غرب کشور با اشاره به آمار استفاده از خط تلفن ثابت در استان قزوين اظهار کرد: در حال حاضر 400 هزار و 553 مشترک تلفن ثابت در اين استان از خدمات مخابرات بهره‌مند مي‌شوند.

جاويدي با بيان اينکه ضريب نفوذ تلفن ثابت در استان قزوين 32.84 است، افزود: در سطح اين استان 853 روستا داريم که 846 مورد از آنها از خدمات ارتباطي و مخابراتي بهره‌مند هستند.

وي اضافه کرد: با توجه به اينکه يکي از برنامه‌هاي وزارت ارتباطات اين است که هرساله تعدادي از روستاها تحت پوشش امکانات مخابراتي و ارتباطي قرار گيرند، امسال 27 روستا در دستور کار قرار گرفت.

مديرکل سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي منطقه شمال غرب کشور با اشاره به افتتاح تلفن ثابت برخي از اين روستاها در ايام‌الله دهه مبارک فجر ادامه داد: تاکنون عمليات اجرايي در 22 روستا به اتمام رسيده که از اين تعداد 17 روستا از تلفن ثابت خانگي بهره‌مند مي‌شوند.

جاويدي عنوان کرد: با بهره‌برداري از اين پروژه‌‌ها ميزان بهره‌مندي روستاهاي استان قزوين از خدمات ارتباطي و فناوري به 99.17 درصد افزايش مي‌يابد./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.