سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک نوازنده جوان:

جشنواره موسیقی فجر فرصتی بدون دغدغه برای هنرنمایی است

"کیمیا حسابی" جشنواره موسیقی فجر را برای همه هنرمندان موسیقی کلاسیک و بخصوص تکنوازان فرصتی مغتنم بر شمرد تا بدون دغدغه و نگرانی‌های برگزاری کنسرت، هنر خود را به مخاطبان ارائه کنند.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، کیمیا حسابی از هنرمندان جوانی است که در بخش استعدادهای درخشان بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر با تکنوازی ویولا به روی صحنه می‌رود. این بخش از سال گذشته به جشنواره بین المللی فجر اضافه و تاکنون با استقبال ویژه‌ای روبرو شده است.    

حسابی که از نوجوانی  و در هنرستان موسیقی، نوازندگی را آغاز کرده درباره آشنایی با بخش استعدادهای درخشان و شرکت در این جشنواره گفت: از وجود چنین بخشی در جشنواره مطلع بودم اما برای حضور در این بخش توسط اساتید دانشگاه تشویق و به جشنواره معرفی شدم. 

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعاتی که درباره بخش استعدادهای درخشان جشنواره داشتم،  این فرصت را مغتنم شمردم تا بتوانم کار و هنر خود را در مجامع عمومی و حرفه‌ای محک بزنم. 

وی درباره ویژگی حضور در جشنواره و اجرای برنامه توضیح داد: هماهنگ کردن کنسرت به خصوص برای تکنوازی هنرمندان جوان در موسیقی کلاسیک امری دشوار و در خیلی موارد نشدنی است؛ جشنواره موسیقی فجر فرصتی است تا نوازنده بتواند فارغ از اضطراب‌های برگزاری کنسرت و گرفتن مجوز فقط بر نوازندگی و اجرا تمرکز کند.  

وی در ادامه درباره مشکلات هنرمندان جوان گفت: بخش اعظم مشکلات هنرمندان جوان فراهم کردن موقعیتی برای برگزاری کنسرت است. از مهم‌ترین علایق هنرمند، اجرا برای مخاطب و نشان دادن هنرش است که متاسفانه این روزها این امر با مشکلات زیادی رو به رو است. 

این هنرمند جوان معتقد است: نوازندگان جوان برای برپا کردن کنسرت تمام مراحل را به تنهایی طی می‌کنند؛ از گرفتن مجوز تا هزینه اجاره سالن  و با تمام این زحمات باز هم تا آخرین لحظه امکان منحل شدن برنامه وجود دارد. تمام این موارد در کنار استرس نوازندگی باعث می‌شود که خیلی از هنرمندان از فعالیت حرفه‌ای در این عرصه کناره‌گیری کنند.  

کیمیایی ادامه داد: قشر جوان هنرمند نیاز به حمایت دارد، نیاز دارد که زمینه‌های فعالیت برایش فراهم شود تا بتواند به بهترین نحو در این عرصه کوشش کند. 
 
اين نوازنده ویولا ضمن اظهار امیدواری برای هموار شدن راه حضور جوانان در مجامع حرفه‌ای افزود: جشنواره موسیقی فجر با معرفی هنرمندان مستعد می‌تواند زمینه را برای فعالیت حرفه‌ای آنها  فراهم کند. بخش استعدادهای درخشان فقط به معنی معرفی جوانان نیست، شرکت کنندگان این بخش همه از هنرمندان خوب کشور هستند و امیدوارند شرکت در این جشنواره درهای جدیدی را به رویشان بگشاید. 

وی تاکید کرد: این هنرمندان که اکثرا از دانشجویان کشور هستند انتظار دارند موقعیتی فراهم شود تا با آرامش خاطر بیشتری بر هنر خود تمرکز کنند و مسئولین بخشی از مسئولیت آماده کردن شرایط و امکانات مثل اجاره کردن سالن‌ها و هماهنگی‌های لازم برای گرفتن مجوز و همچنین پرداخت بخشی از هزینه‌ها را بر عهده بگیرند. 
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن تا یکم اسفند به دبیری "حسن ریاحی" برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند اخبار این دوره از جشنواره موسیقی را در سایت جشنواره موسیقی فجر به آدرس www.fajrmusicfestival.com  مشاهده کنند.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.