سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس سیاسی:

بدون حضور ایران کنفرانس "ژنو2" محکوم به شکست است

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت بدون حضور ایران کنفرانس ژنو دو محکوم به شکست است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "اردوان امیراصلانی" در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 درباره غیبت ایران در کنفرانس ژنو دو تصریح کرد چگونه شما می‌توانید کنفرانسی در مورد سوریه برگزار کنید اما یکی از طرف‌های اصلی را دعوت نکنید. ایران یکی از همسایگان اصلی سوریه است. حال ما ایران را کنار زده ایم و امیدواریم به نتیجه‌ای مثبت برسیم!!

وی افزود این در حالی است که حامیان مالی گروه های تندروی اسلام گرا در سوریه و به خصوص عربستان سعودی به این کنفرانس دعوت شده‌اند. 

اردوان امیراصلانی در بخش  دیگری از سخنانش اظهار داشت بدون تردید ایران ابزار لازم را برای تسهیل در حل بحران در سوریه در اختیار دارد. 

این کارشناس همچنین درباره احتمال نامزدی مجدد اسد در انتخابات ریاست جمهوری سوریه نیز خاطرنشان کرد من نمی توانم با قاطعیت بگویم که اگر انتخاباتی آزاد در سوریه برگزار شود اسد بازنده می‌شود. 

اصلانی در پایان گفت جامعه بین الملل توافقی را در زمینه سلاح های شیمیایی با بشار اسد امضاء کرده بنابراین به حفظ او برای اجرای این توافق نیاز است. امروز کشورهای بزرگ جهان با دولت او ارتباط برقرار کرده اند تا بدانند واقعا این تروریست‌ها در سوریه چه هویتی دارند و کیستند. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.