سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه های پزشکی این هفته؛

ارجاع بيماران به بخش خصوصي نتيجه تعرفه‌هاي غير منطقي بيمه‌ها

وزیر بهداشت که تازه از سفر خوزستان بازگشته بود به مشهد رفت، تا از برخی مراکز درمانی شهرستان‌های اطراف بازدید کند و از مشکلات این مراکز اطلاع دقیق تری پیدا کند.در این بازدید ها برخی از مشکلات مطرح شد و این مشکلات در بیشتر شهرهای کشور نیز مشهود است ،کمبود پزشک و عدم به موقع پرداخت حقوق و کارانه از جمله این موضوعات بود.

پزشک مستقر در اورژانس به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کارانه ی ما یک سال و نیم عقب است و در پاسخ وزیر بهداشت مبنی بر میزان پرداختی به پزشک عمومی مستقر در اورژانس گفت: یک پزشک عمومی حدود یک میلیون و پانصد هزار تا دو میلیون تومان بسته به تعداد مریض دریافت می کند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود پزشک دیشب تا به حال حدود دوازده ساعت هیچ گونه استراحتی نداشته ام.

پزشک عمومی دیگری در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ما حدود هجده ماه است که هیچ گونه دریافتی نداشته ایم و بیمه ها حدود هشت ماه نیز تعویق پرداخت دارند به طوری که برای یک سونوگرافی شکم و لگن بیست و پنج درصد دریافت می نمایم اما بعد از هجده ماه سه هزار تومان برای من واریز شده است.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تعرفه ها اصلا منطقی نیست و مقصر اصلی بیمه ها هستند و بیمه ها حاضر نیستند که زیر بار بروند، که در نتیجه بیماران به بخش خصوصی ارجاع داده می شوند.

کمبود نیروی کاری و پرستاران و عدم پرداخت حقوق و کارانه آنها نیز مشکل ديگري بود که در زمان بازدید و حضور وزیر بهداشت در مراکز درمانی این مشکل به صورت واضح نمود داشت.

نورآوران به مردم مناطق محروم نور امید بخشیده اند

خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با مصاحبه از تعدادی از روستاییانی که به مرکز درمان سیار نورآوران مراجعه کرده بودند گفت :ما از این کار پسندیده خیلی متشکریم و قدردان آن هستیم.

یکی از پزشکان در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه گفت: ما تجربه مادی زیاد انجام می دهیم بیایید تا تجربه ی معنوی نیز داشته باشیم، اما در ادامه وزیر بهداشت که از موسسان نورآوران است به جمع پزشکان اضافه شده و چند تا از بیمارانی که بیماری آب مروارید پیچیده داشتند را عمل نمود.

وزیر بهداشت گفت: آن چیزی که بیشتر ارزش دارد این کار در بیشتر رشته ها گسترش پیدا کند یعنی جامعه پزشکی برای آرامش خود واقعا نیاز دارد و دولت باید استقبال کند.

برای مشاهده فیلم اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.