سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنان وزير امور خارجه مغرب در کنفرانس "ژنو2"

وزیر امور خارجه مغرب گفت طرف‌های مختلف سوری باید با انعطاف پذیری ، تصمیمات شجاعانه‌ای اتخاذ کنند تا با اتکا به واقع‌گرائی و به امید دستیابی به آینده‌ای بهتر بتوانند به راه حل سیاسی دست یابند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ صلاح الدین مزوار وزیر امور خارجه مغرب در کنفرانس ژنو دو گفت: هدف از برپائی این کنفرانس تحقق صلح در سوریه و رسیدن ملت سوریه به دمکراسی و امنیت و ثبات است.

وی افزود براساس دعوتنامه ای که دبیرکل سازمان ملل ارسال کرده و اصولی که این کنفرانس بر مبنای آن برپا شده است موضع کشور مغرب تائید و تاکید بر اهداف این کنفرانس یعنی کمک به طرفهای مختلف سوری برای پایان دادن به خشونت و دستیابی به توافقنامه ای فراگیر برای حل و فصل سیاسی مسائل و اجرای کامل مفاد توافقنامه ژنو 1 است.

احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ضروری است اما باید جان شهروندان حفظ شود و محاصره مناطق ویران شده پایان یابد تا کمک های انسان دوستانه به مناطق محاصره شده برسد و زمینه مناسب برای مرحله انتقالی براساس توافقنامه ژنو1 فراهم شود.

باید ملت سوریه را از پیامدهای عوامل تداوم خشونت نجات داد. زیرا مسئولیت عظیم ایجاد صلح و امنیت در این کشور و کل این منطقه برعهده ماست و ما باید راهی بیابیم که مانع از نابودی یکی از ریشه دارترین تمدن های بشری شود.


انتهای پیام / 
برچسب ها: وزیر ، کنفرانس ، مغرب ، کشور ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.