سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضمانت مالی 80 تا صد میلیارد تومانی برای تحویل گرفتن پرسپولیس

وزارت ورزش و جوانان برای سپردن پرسپولیس به نفراتی که می‌خواهند این باشگاه را در اختیار بگیرند، ضمانت مالی 80 تا صد میلیارد تومانی می‌خواهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از یک منبع آگاه و بنابر اعلام یکی از طرفهایی که در چند وقت اخیر مذاکراتی را با مقامهای وزارت ورزش و جوانان برای در اختیار گرفتن چندساله باشگاه پرسپولیس با تمامی مسئولیت‌ها و اختیارات، مذاکره کرده‌اند، این وزارتخانه برای انجام چنین امری ضمانت های مالی و بانکی 80 تا صد میلیارد تومانی را طلب می‌کند.

گفته می‌شود، این تضمین‌ها به دو جهت اخذ خواهد شد، اول اینکه ابزار مهاری در اختیار وزارت باشد و دوم اینکه ضرر و زیان‌های احتمالی پوشش داده شود، البته هنوز معلوم نیست در صورت‌ نهایی شدن این پروژه طرفهای قرارداد که در واقع مدیر پرسپولیس خواهند شد تا چه حد اجازه واگذاری امتیازات را خواهند داشت.

*پیمان مدیریت طرح ایده‌آل وزارت ورزش برای پرسپولیس

در شرایطی که تصمیم‌گیری درباره پرسپولیس در شرایط فعلی برای وزارت ورزش به یکی از سخت‌ترین امور تبدیل شده است و برخلاف آنچه وزیر می‌گوید، پرسپولیس نه تنها برای آنها موضوعی کوچک نبود، بلکه به نظر می‌رسد تا اینجا بزرگتر از توان موجود برای تصمیم‌گیری بوده است.

پرسپولیس همانطور که در این مدت با مدیرعامل قطعی خود موقتی اداره می‌شد، موقتی سرپرستی خواهد شد تا تصمیم نهایی اخذ شود.

از وزارت ورزش خبر می‌رسد، گزینه ایده‌آل مسئولان آن، سپردن باشگاه به یک گروه است که برای چند سال عهده‌دار مسئولیت و مسائل مالی باشگاه شوند.

یکی از گروههایی که دراین باره با آنها صحبت شده است زوج حسین هدایتی و علی پروین هستند، البته نفرات دیگری هم در کار هستند. در این باره نام دو نفر از مدیران عامل سابق باشگاه نیز شنیده می‌شود.

 همچنین، خبرهایی درباره تلاشهای اسماعیل وفایی به گوش می‌رسد که در یک دعوای حقوقی مالکیت برند پرسپولیس، به جهت واگذاری غیرقانونی از او پس گرفته شد و این روزها درگیر مسائل باشگاه ابومسلم است، البته موضوع واگذاری پرسپولیس به شکل پیمان مدیریت جای بحث بسیار دارد.

از یک سو بین وزارت و متقاضیان بر سر عهده‌دار شدن بدهی‌های گذشته باشگاه بحث وجود دارد و نکته بعدی تضمین‌های بانکی است که درخواست می‌شود.

فراتر از همه این موارد باید به تناقض این طرح با مصوبه مجلس مبنی بر واگذاری قطعی سهام باشگاه به بخش خصوصی توجه داشت که باید برای‌ آن نیز فکری کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
davood
۱۲:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۲
فقط دكتر دادكان
تو رو خدا تيم و داغون نكنيد با انتخاب اشتباد تيمي كه 40 ميليون هوادار داره . درست تصميم بگيرين .
محمد
۰۴:۳۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
خدا کنه هر تصمیمی میگیرن مثل سالهای گذشته موجب بی ثباتی در پرسپولیس نشه که مثل الان نتونه نتیجه بگیره...
ممنون از پوشش خبریتون
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۲
به به گل بود به سبزه اراسته شد.... کم مشکل داشتیم این هم اضافه شد. خدا استقلالی ها رو دوست داره که حاشیه ندارن.... یه بار درست کار کنید چرا فقط حاشیه برای پرسپولیس است؟ مگه تیمی تو ایران نیست که فقط باید پرسپولیس قربانی شود. آه این هواداران شما را خواهد گرفت.