سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حیدرپور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تشکیل "هیئت نظارت بر توافق ژنو" به بعد از بررسی بودجه 93 موکول شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موضوع تشکیل "هیئت نظارت بر توافق ژنو" در صحن این کمیسییون تا کنون مطرح نشده است، گفت: تشکیل این هیئت به بعد از بررسی لایحه بودجه سال 1393 کل کشور موکول شد.

عوض حیدرپور نماینده مردم شهرضا با اشاره به آخرین وضعیت "تشکیل هیئت نظارت بر توافق ژنو" به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این موضوع صرفا در جلسه هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شده و در صحن این کمیسیون مطرح نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به دلیل بررسی لایحه بودجه سال 1393 که قرار است از هفته آینده به صورت 2 شیفت بررسی شود طبیعتا کمیسیون‌ها تا پایان بررسی بودجه جلسه نخواهند داشت، بنابراین پس از بررسی بودجه موضوع تشکیل هیئت نظارت بر توافق ژنو در صحن کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.

این در حالی است وی عصر روز گذشته در تشریح جزئیات جلسه روز سه‌شنبه  کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با رد اخبار منتشر شده در بعضی رسانه‌ها مبنی بر تشکیل کارگروه نظارت بر توافق ژنو اظهار کرد: چنین کارگروهی قرار نیست در کمیسیون امنیت ملی تشکیل شود.  
 
وی ادامه داد: این تنها یک طرح بود که به هیئت‌رئیسه مجلس ابلاغ شد اما هیچ تصمیم جدی درباره آن تاکنون گرفته نشده است. 

البته تا کنون اظهار نظرهای مختلفی در خصوص تشکیل چنین هیئتی از سوی برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح شده است به طوری که  سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس روز گشته در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از تشکیل هیئت تخصصی نظارت بر اجرای توافقنامه ژنو در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این هیئت با عضویت روسای سه کمیته تخصصی کمیسیون، اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی، وحید احمدی رئیس کمیته روابط خارجی و محمدرضا ثانی رئیس کمیته امنیت، کمیسیون امنیت ملی و تعدادی از نمایندگان متخصص در حوزه هسته‌ای تشکیل خواهد شد.  

وی ادامه داد: ریاست این هیئت برعهده علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است تا مجلس شورای اسلامی بر روند اجرای توافقنامه ژنو نظارت داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: تاکنون نمایندگان متخصص در حوزه هسته‌ای برای عضویت در این هیات مشخص نشده‌اند.

اما علاالدین بروجردی عصر روز گشته در این رابطه  و در جمع خبرنگاران در مورد تشکیل هیئت تخصصی نظارت بر اجرای توافق ژنو در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این موضوع صرفا در هیئت رئیسه کمیسیون تصویب شده و باید به تصویب صحن کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برسد تا قابلیت اجرایی پیدا کند.
انتهای‌پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.