سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی:

برگزاری نشست تخصصی مخاطرات دریایی در چابهار

نشست تخصصی مخاطرات دریایی برای آگاهی مردم از سونامی در چابهار برگزار شد.

وحید چگینی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: نشست تخصصی مخاطرات دریایی با حضور معاون وزیر کشور و سازمان مدیریت بحران در چابهار در حالی برگزار شد که مخاطرات و صدمات مربوط به سونامی‌ها و جریان‌های شکافنده، کشند قرمز مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌های مربوط به این مسئله مورد بررسی قرار گیرد. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مربوط به اینکه چرا این نشست تخصصی در چابهار برگزار شده است، افزود: با توجه به این‌که چابهار نزدیک به مناطق ساحلی است چنانچه وضعیت آب و هوای استان سیستان و بلوچستان نیز به صورت طوفان حاره‌ای است، این نشست در این شهر برگزار شده است.
 
چگینی تصریح کرد: تاکنون کارگاه مخاطرات دریایی ۲ بار در استان‌های مختلف از جمله مازندران با مسئولیت سازمان مدیریت بحران برگزار شده است و این نشست تخصصی اولین نشستی است که با حضور تمام مسئولین برگزار شده است. 

وی اظهار داشت: بزرگ‌ترین و مخرب‌ترین سونامی در تاریخ ۱۹۴۵ میلادی در پاکستان رخ داد که طی آن ۴۰ هزار پاکستانی جان خود را از دست داده‌اند. البته خسارات زیادی در کشور‌ ما بر اساس بررسی‌های صورت گرفته و مطالعات سونامی بر جای گذشته است که هنوز آماری از تلفات آن نداریم. 

چگینی تصریح کرد: البته چنین سونامی هر ۸۰ سال یکبار رخ می‌دهد که باید از طریق آموزش مردم آگاهی بیشتری نسبت به سونامی داشته باشند. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.