سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

رویکرد جدید آبفای کاشان استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و غیر دولتی

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای کاشان گفت: صنعت آبفا نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

محمد رضا اسدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان در کاشان گفت: استفاده از مشارکت های بخش خصوصی در تسریع و تسهیل طرح های صنعت آب و فاضلاب رویکرد جدید شرکت های آب و فاضلاب است.

وی با اشاره به تشکیل سه دهه از شرکت های آب و فاضلاب افزود: شرکت های آب و فاضلاب با اهداف توسعه کمی را در دهه اول ،توسعه کیفی و کمی را در دهه دوم پشت سر گذاشتند و امروز در دهه سوم فعالیت رفع نیازهای جدید و استفاده از تکنولوژی های نوین را رویکرد برنامه های خود قرار داده است.

به گفته وی، امروز دیگر به شکل سنتی نمی توان نیازهای روز افزون شهروندان را پاسخ گفت و توسعه شبکه های هوشمند بویژه در توسعه و تکمیل زیرساخت های شهری و خدمات رسانی بیشتر و دور شدن از فعالیتهای سنتی اقدامی ضروری در شرکت های آبفا است.

مدیرعامل آبفای کاشان توجه به هوشمندسازی شبکه را یکی از دستاوردهای فناوری های نوین عنوان کرد و گفت: شبکه های تله متری و مواردی از این دست ابزار بسیار مفید برای ارائه خدمات بهتر و موثرتر به مردم و مدیریت در مصرف در اختیار مدیران آب و فاضلاب قرار داده است.

اسدی کاهش بسیار اعتبارات دولتی و ناکافی بودن برای اجرای طرح ها را یادآورشد و گفت: تخصیص اعتبار استانی امسال شرکت آب و فاضلاب کاشان 5 / 3 درصد است که بسیار کمتر از سال های گذشته است.

وی، کاهش اعتبارات و ناکافی بودن آن یکی از عوامل ایجاد انگیزه و لازم برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و توسعه مشارکت های این بخش در دهه سوم فعالیتهای شرکت های آب و فاضلاب است که تحقق این امر از طریق فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در جامعه میسر است.

وی با تاکید بر اینکه دولت سرمایه و سود سرمایه گذاری در صنعت آب و فاضلاب را تضمین کرده است افزود:انجام هر اقدامی در این حوزه با توجه به این که با مهم ترین نیازهای مردم در ارتباط است از ارزش معنوی بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول با اشاره به بحران آب در دشت کاشان تصریح کرد: اطلاع رسانی رسانه در زمینه بحران آب در دشت کاشان به خوبی باعث شد که این موضوع مهم برای مردم و مسئولین تبیین و تشریح شود.

اسدی طرح آب شیرین کن ابوزیدآباد را به عنوان نمونه موفقی از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه نام برد گفت: این پروژه هم مشکل مردم را در زمینه آب حل نموده و همچنین برای سرمایه گذار سوددهی داشته است.

مدیرعامل آبفای کاشان ابراز امیدواری کرده با مشارکت مردمی و کمک دولت و مسئولین بتوان قدم های بیشتری در توسعه زیرساخت های شهر و خدمت گزاری بیشتر به مردم برداشت.

برچسب ها: اصفهان ، آبفای ، کاشان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.