سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمدزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

انتقاد عضو کمیسیون عمران از نامزد شدن ترکان و زنگنه برای ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از از نامزد شدن ترکان و زنگنه برای ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: با مسئولیت‌هایی که این دو نفر دارند، فکر نمی‌کنم کوچک‌ترین فرصتی داشته باشند تا به مدیریت سازمان نظام مهندسی ساختمان اختصاص بدهند.

حسین محمدزاده نماینده مردم درگز با انتقاد از نامزد شدن ترکان و زنگنه برای ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: اگر قرار است تغییری در ریاست این سازمان رخ دهد چرا نباید از بین قشر عظیمی که در بحث مهندسی صاحب حق بوده و وقت بیشتری دارند، انتخاب شود؟ و چرا باید حتما از افرادی نام بیاوریم که وقت نداشته و از مشغله کاری بالایی برخوردار هستند؟

وی با بیان اینکه با این موضوع مخالف هستم، افزود: هیچگونه تردیدی ندارم در کشور ما قحط الرجال نیست به خصوص در حوزه مسکن و نظام مهندسی که نیروهای خوبی داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه حوزه نظام فنی و مهندسی ساختمان از خبرگان طراز اول کشور هستند، گفت: اینطور نیست که فردی تصدی چندین مسوولیت را قبول کند و بازهم یک مسوولیت دیگر را به او واگذار کنیم.

وی با مخالفت شدید نسبت به نامزدی ترکان و زنگنه در نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد: این پیشنهاد را سخیف و غیر قابل دفاع می‌دانم.

نماینده درگز با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان یک سازمان بزرگی است و طبیعتا می‌بایست وقت بیشتری صرف آن بشود، اظهار داشت: این سازمان شرایط خاصی را دنبال می‌کند و به رئیس تمام وقت نیاز دارد.

وی افزود: امروزه این دو نفر در دو حوزه‌ای مقام دارند که محور بوده و حوزه‌های اصلی آنها است، بنابر این با مسئولیت‌هایی که این دو نفر دارند، فکر نمی‌کنم کوچک‌ترین فرصتی داشته باشند تا به مدیریت سازمان نظام مهندسی ساختمان اختصاص بدهند و قطعا این سازمان به صورت نیابتی اداره می‌شود و مدیریت آن به یک فرد ثالثی محول خواهد شد که این رویکرد اسباب نزول تمامی شئون نظام مهندسی کشور را سبب می‌شود.

محمدزاده با یادآوری مقام‌هایی که زنگنه به عنوان وزیر نفت و ترکان به عنوان رییس سازمان مناطق آزاد دارد، گفت: اگر دست دولتی‌ها در سازمان نظام مهندسی ساختمان باز باشد، احتمال رویکرد رانت در این سازمان قابل پیش بینی خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه پیشنهاد شما به وزیر راه و شهرسازی و رییس جمهور در مورد انتخاب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان چیست، گفت: چون صحبت مصداق است نمی‌توانم وارد مصداق بشوم و بگویم فلان فرد بله و فلان فرد خیر. ولی اعتقادم این است که جامعه نظام مهندسی ساختمان یک ظرفیت بسیار بالایی در اختیار دارد که می‌تواند رییس قابلی داشته باشد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: سازمان ، نظام ، مهندسی ، رئیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.