سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت ملی نفت کره گزارش داد

واردات نفت "کره جنوبی" از ایران در ماه دسامبر افزایش یافت

واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه دسامبر 2013 در مقایسه با ماه نوامبر برابر 4.7 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پلاتس، بر اساس گزارش شرکت ملی نفت کره، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه دسامبر 2013 در مقایسه با ماه نوامبر با افزایش 4.7 درصدی معادل  4.036 میلیون بشکه بوده است.

کشور کره جنوبی در سال 2013 بالغ بر 48.21 میلیون بشکه نفت از ایران خریداری کرد که در مقایسه با سال گذشته میلادی، 14.1 درصد کاهش داشته است.

واردات نفت کره جنوبی از ایران در سال 2012 بالغ بر 56.15 میلیون بشکه بوده است.

خریداری نفت ایران از سوی کره جنوبی در ماه دسامبر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 29.4 درصدی مواجه شده، به طوری که میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه دسامبر 2012، 5.724 میلیون بشکه بوده است.

مجموع واردات نفت کره جنوبی در سال 2013، 915.08 میلیون بشکه بوده که در مقایسه با سال 2012 میلادی 3.4 درصد کاهش یافته است.

این در حالی است که مصرف نفت در این کشور به طور میانگین سالانه 2.4 درصد افزایش داشته است.

آمریکا در ماه نوامبر به موجب مذاکرات صورت گرفته در ژنو و بهبود نسبی روابط، از اعمال فشار مجدد بر روی مشتریان ثابت نفت ایران (چین، هند، ژاپن،کره جنوبی، تایوان) صرف نظر کرد.  

لازم به ذکر است که چند روز پیش نیز خبرگزاری رویترز به نقل از اداره گمرک چین از افزایش پنج درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر خبر داد.

انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، نفت ، کره ، جنوبی ، ایران ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.