سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: باید ایران برای تحقق مضمون بیانیه ژنو مشارکت کند

وزیر امورخارجه روسیه در سخنانی در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه کنفرانس بین المللی ژنو 2 در شهر مونترو سوئیس هدف از اجلاس ژنو2 را پایان دادن به فجایع در سوریه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"سرگئی لاوروف" در سخنانی در اجلاس ژنو2 گفت:ماموریت ما پایان دادن به فجایع و مصیبت ها در سوریه است که باعث رنجش ملت و تخریب این کشور شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید اجازه داد درگیری‌ها در سوریه به کشورهای همجوار انتقال داده شود گفت:امکان رسیدن به هرگونه توافقی با اعمال زور نبوده بلکه باید به گفتگو متوسل شد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در سخنرانی خود در جلسه افتتاحیه کنفرانس بین المللی ژنو 2 در شهر مونترو  سوئیس گفت: دغدغه اصلی و ماموریت مشترک ما پایان دادن به رنج مردم سوریه است. 

لاوروف افزود: ما از تلاش ها برای آشتی در سوریه حمایت می کنیم و تغییر در این کشور باید بر اساس راه های مسالمت آمیز باشد. ما هیچ آشتی را که از خارج به سوریها تحمیل شود نمی پذیریم. تلاش ها برای تحمیل راه حل هایی به سوریها، مانعی در راه پیشرفت مذاکرات است. ما برای موفقیت کنفرانس ژنو 2 مسئولیت تاریخی داریم. 

وی خاطر نشان کرد: امکان رسیدن به راه حل در سوریه به زور وجود ندارد، بلکه باید با گفتگو به راه حل رسید. ما می خواهیم سوریه به عنوان یک کشور با حاکمیت کامل که از همه گروه های قومیتی حمایت می کند، باقی بماند. گفتگوها باید شامل طیف های مختلف ملت سوریه باشد. آرزوهای ملت سوریه درباره زندگی بهتر باید محقق شود. رسیدن به راه حل سیاسی به نفع بسیاری از گروه های مسلح در سوریه نیست. تهدید تبدیل شدن سوریه به کانون کشمکش های بین المللی، تهدیدی جدی است. گروه های افراطی وارد سوریه شدند تا انسجام جامعه این کشور را از بین ببرند. 

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد باید ایران برای تحقق مضمون بیانیه ژنو مشارکت کند. مشارکت ایران در گفتگوهای بین المللی درباره سوریه ضروری است. 

سرگئی لاوروف افزود  باید اعتماد بین طرف های سوریه تقویت شود. مخالفان داخلی سوریه هم باید در گفتگوها شرکت کنند.

لاوروف افزود طرف های حاضر در مذاکرات در سوریه با مسئولیتی تاریخی رو به رو هستند.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد روند مذاکرات سوریه آسان و سریع نخواهد بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: لاوروف ، روسیه ، اجلاس ، ژنو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.