سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویم تاریخ در آیینه ورزشی/ 2 بهمن ماه

امروز 2 بهمن 1392 هجری شمسی برابر با 20 ربیع الاول هجری قمری و 22 ژانویه 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ 43 سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال استقلال و پاس در برابر هم قرار گرفتند و تیم استقلال موفق شد با زدن دو گل تیم پاس را شکست دهد.

64 سال پیش در چنین روزی مسابقات اسکی قهرمانی ایران در لشکرک با شرکت قهرمانان برگزیده ایران برگزار شد و در قسمت سرعت "علی الهی" از تیم نیرو راستی با زمان 31 ثانیه به مقام نخست رسید و "هوشنگ مستوری" و " هوشنگ عظیما" به ترتیب عنوان‌های دوم وسوم را به دست آوردند. در قسمت مارپیچ، هوشنگ عظیما به مقام اول رسید.

62سال پیش در چنین روزی مسابقه‌ی کشتی تشویقی وزن ششم ایران به همت فدراسیون کشتی ایران برگزارشد. در پایان این مسابقه علی غفاری از باشگاه نیرو راستی رتبه اول، حسین عرب از تیم شهباز رتبه دوم وعطایی ازنیرو جوان رتبه سوم را به دست آورد. این مسابقات در تهران برگزارشد.

56 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی ایران در تهران برگزار شد. در پایان "علی باغبان‌باشی" از تهران اول شد، "حسین حامد هاشمی" ازمشهد به مقام دوم رسید و " درویش جلالی" از تهران سوم شد.

48 سال پیش در چنین روزی مسابقات کشتی آزاد انتخابی تیم ملی ایران به پایان رسید. در وزن 52کیلو گرم ، "اکبرحیدری"، " محمد قربانی"و " قاسم جعفری" اول تا سوم شدند. در 57 کیلوگرم " شمس الدین سیدعباسی" ، " ابوطالب طالبی "، و " نصرت اله تاجیک"،‌ اول تا سوم شدند. در 63کیلو گرم " ابراهیم سیف‌پور"، "حسن بهشتیان" و " محسن صفری" در وزن 75کیلوگرم ، "عبدالله موجد"، "عباس عباسی" و "حسن مخدور"اول تا سوم شدند. در وزن 78کیلوگرم " محمد علی صنعت کاران" ، " حسین تهامی" و " منوچهر مجتهد"  در 87کیلوگرم " محمود موعظی پور"، " منوچهر مشهدی آقا " و "یعقوب خشکباریه اول تا سوم شدند.
در 97 کیلو گرم "خیراله امیری"، "محمد حسن خانی"و " علی پیروانی" و در به اضافه‌ی 91 کیلوگرم " ابوالفضل انوری" ، " اسکندر" و "جهان تیغ" اول تا سوم شدند.

43 سال پیش در چنین روزی در مسابقات فوتبال قهرمانی باشگاه های ایران تیم‌های استقلال و پاس در برابر هم قرار گرفتند. در این مسابقه استقلال موفق شد تیم پاس را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد. این مسابقه در ورزشگاه امجدیه و در حضور پانزده هزار تماشاگر برگزار شد. دراین دیدار برای استقلال " غلامحسین مظلومی" در دقیقه سوم و " اکبر کارگر جم" در دقیقه 33 گل زد.
" اصغر شرفی" هم در دقیقه نه تک گل پاس را زد.

41سال پیش در چنین روزی تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس تهران در آخرین مسابقه خود در کویت برابر تیم القادسیه قهرمان باشگاه‌های کویت به یک پیروزی با ارزش دست یافت. تیم پرسپولیس با اینکه نه نفره به این مسابقات ادامه می‌داد موفق شد حریف قدرتمند خود را 2 بر یک شکست دهد. "علی پروین" بازیکن با تکنیک پرسپولیس زننده‌ی هر دو گل این تیم بود.

40سال پیش در چنین روزی تیم ملی کاراته ایران در یک مسابقه 2 جانبه در برابر تیم کاراته سوئد به پیروزی رسید. در این پیکار تیم ملی کاراته ایران با اختلاف 28 امتیاز حریف اروپایی خود را شکست داد."فرخ مشفق" ، " هوشنگ اتحاد"، "کیارش دیلمی"،" فرزان فقانی"، " جمشید سلیمی"، " فرهاد استکان چی"، "محمد رضا نصرتیان" اعضای تیم کاراته ایران بودند که موفق شدند به پیروزی دست یابند.

انتهای پیام/
برچسب ها: زمان ، اول ، مسابقه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.