سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

یک وجب از خاک مازندران برای اسلام بدون ولایت نبوده است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:علویان مازندران هیچگاه سرزمین خود را به روی اسلام بدون ولایت باز نکردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، آیت‌الله سلیمانی در همایش بین‌المللی ناصرالحق در کمپ نفت محمودآباد با اشاره به اینکه اگر بنای تجلیل از عالمان در میان باشد باید در کنار آن از مردم نیز تجلیل کرد اظهار داشت: حضور مردم در کنار بزرگان دین بر توسعه آن نقش مهمی داشته است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مازندران منطقه‌ای بود که یک لحظه اسلام غیرعلوی را پذیرا نبود یادآور شد: مردم تبرستان اسلام علوی را نه بر مبنای جنگ و پیروزی بلکه بر مبنای استقبال و روی گشاده پذیرا بودند و با فرهنگ زیبای میزبانی به ارزش‌ها و معارف اسلامی لبیک گفتند.

وی با تاکید بر اینکه تجلیل از عالمان این سرزمین باید به همراه تجلیل از مردمانی که میزبان این عالمان بودند نیز صورت گیرد گفت: تا زمانی که بستر مردمی مهیا نباشد امکان تشکیل حکومت دینی مبتنی بر حکومت علوی میسر نبود.

سلیمانی با بیان اینکه جا دارد تاریخ را ورق زده و بدانیم یک وجب از خاک تبرستان پذیرای اسلام بدون ولایت نبوده است افزود: خاک این سرزمین با ولایت و امامت علوی، فاطمی، حسنی و حسینی گره خورده و این یک افتخار برای عالم اسلام است.

نماینده مازندرانی ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه تبرستان دیروز تاریخ‌مند بود گفت: مازندران امروز نیز به تبعیت از تبرستان غیر از باب علم و نبوت را نپذیرفت./ش

انتهای پیام

برچسب ها: ولایت ، مازندران ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.