سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

تخریب بناهای تاریخی تیشه بر ریشه تمدن اصیل ایران است

معمارکشورمان گفت: تخریب مکانهای تاریخی با برخورداری از آثار مخرب عمقی ،ریشه بر تیشه فرهنگ و تمدن اصیل کشورمان است.

بدیعی درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران رودهن در مورد وضعیت تخریب مکانهای وابسته به میراث فرهنگی کشور گفت :تخریب بناهای تاریخی تنها نباید دغدغه قشر معمار جامعه باشد زیرا این موضوع یک پدیده شوم ملی تلقی می شود و همه ایرانیان باید در مقابل این اتفاق واکنش نشان دهند.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد : مسئولان حوزه فرهنگ و هنر و سازمان میراث فرهنگی در این رابطه باید برخوردی جدی انجام دهند در غیر این صورت تمدن ایران به مرور زمان در تاریخ از بین می رود و آثاری برا ی اثبات این امر دیگر نخواهیم داشت .

معمارکشورمان با اشاره به اینکه تخریب بناهای تاریخی و یا اماکنی که جزء میراث فرهنگی ما محسوب می شوند فاجعه بزرگی تلقی می شود تصریح کرد :تخریب بناهای تاریخی همانند جنگ سرد و گرم آثار تخریبی همراه دارد زیراعواقب جنگ را می توان بعد از چند سال بازسازی کرد اما تخریب آثار تاریخی پیامد های ماندگاری دارد.

این معمار کشورمان در خاتمه با تاکید بر سایه گسترده تمدن ایران برسر برخی کشور های متمدن دنیا اضافه کرد : تمدن چندین هزار ساله ایران در تاریخ دنیا بر سر برخی از کشور هایی که هم اکنون در جهان دم از فرهنگ و تمدن می زنند سایه گسترده و بزرگی انداخته است./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.