سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

رتبه اول آموزش و پرورش استان در تولید محتوای الکترونیکی

در تولید محتوای الکترونیکی بیش از 6 هزار معلم محتوا ارائه کردند که این نشان دهنده تسلط این معلمین به تکنولوژی های الکترونیکی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛ مدیر کل آموزش و پرورش پیشین استان   در آخرین روز کاری خود در این سمت به ارائه آمار عملکرد دوره فعالیت 4 ساله خود پرداخت.

نظری با تقسیم بندی زمینه های فعالیتی خود در دوره ریاست در خصوص سازماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش  افزود :امروز در آموزش و پرورش همه یا رسمی هستند یا پیمانی و در الان نیروی حق التدریس، شرکتی، قراردادی و قرارداد کار معین نداریم.

وی ادامه داد : در این دوره 3000 نفر نیز به استخدام آموزش و پرورش استان در آمده اند.

مسئول پیشین آموزش پرورش استان اظهار کرد: در این دوره 4 ساله نزدیک به 5000 معلم موفق به جابجایی شدند که 1500 نفر از آنها مربوط به امسال است. نظری در ادامه گفت: مدت ماندگاری معلمان در مناطق محروم در دوره ابتدایی به زیر 5 سال رسیده است، البته هنوز در معلمین دوره دبیرستان با مشکل مواجه هستیم.

نظری با اعلام اینکه زنجان در تولید محتوای الکترونیکی در رتیه نخست کشور قرار دارد افزود: .در تولید محتوای الکترونیکی بیش از 6 هزار معلم محتوا ارائه کردند که این نشان دهنده تسلط این معلمین به تکنولوژی های الکترونیکی است.

وی در خصوص فعالیت مدارس تخصصی  تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 142 مدرسه قرآنی در استان فعال هستند و 64 نفر مربی متخصص قرآن نیز در مدارس استان مشغول به کارند.

مسئول پیشین آموزش پرورش استان در زمینه  نهضت ملی حفظ قرآن ادامه داد : هر ساله 10 هزار نفر وارد فرآیند حفظ قرآن می شود،  که این افراد در رده های مختلف از حفظ نیم جزء تا حفظ کل قرآن فعالیت می کنند.

نظری با اشاره به رتبه اول زنجان در انسداد بی سوادی به تطبیق بانک اسامی اداره آموزش و پرورش با ثبت احوال اشاره کرد و افزود: با تطبیق این دو بانک  متوجه شدیم در دوره ابتدایی اول (سه ساله آغازین) صرفا ده دانش آموز در مدارس ثبت نام نکرده اند که به روسای آموزش پرورش دستور داده شد تا این مساله پیگیری شود.

وی  اضافه کرد: برای نیل به این وضعیت در زمینه انسداد بی سوادی بیش از 200 مدرسه زیر ده نفر در استان در حال فعالیت هستند.

نظری در خصوص توجه به استاندارد سازی سیستم های گرمایش مدارس علی الخصوص پس از حادثه تلخ شین آباد گفت: بررسی های ما نشان داد که حدود از 8هزار کلاس درس استان حدود 2هزار کلاس با سوخت مایع و نفت گرم می شوند که برای جمع آوری تمامی این بخاری ها اقدام کرده ایم.

وی اظهار کرد: با بررسی های کارشناسی تصمیم گرفته شد تا هزار و 400 واحد از این کلاسها به سیستم های تابشی و 600 کلاس دیگر به سیستم حرارت مرکزی و شوفاژمجهز شوند که در نوع اول تا کنون تجهیزات هزار و 260 واحد توزیع شده و در نوع دوم 200 کلاس به سیستم مورد نظر مجهز شده اند.

مسئول پیشین آموزش پرورش استان  خاطر نشان کرد: برای تبدیل سیستم گرمایش 540 کلاس باقیمانده نیز اقدام شده است و بزودی این واحدها نیز تجهیز شوفاژ 200 تا انجام شده/ز


برچسب ها: آموزش ، پرورش ، الکترونیکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.