سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواسته استاندار سمنان:

واگذاري پروژه هاي ملي و استاني به مشاوران بومي

استاندار سمنان در كميسيون ماده 5 خواستار حمايت از جامعه مشاوران بومي براي واگذاري پروژه هاي ملي و استاني به آنان شد .

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومي اداره كل مسكن و شهرسازي استان سمنان، جلسه كميسيون ماده 5 شورايعالي شهرسازي و معماري در خصوص پرونده هاي شهرهاي سمنان و شاهرود با حضور وكيلي استاندار سمنان ، جانفشان معاون امور عمراني استانداري ، صادقي مدير كل مسكن و شهرسازي استان سمنان و ديگر اعضاي كميسيون ماده 5 در محل سالن غدير استانداري سمنان تشكيل شد.

وكيلي در اين جلسه اظهار داشت: در زمينه رفع موانع و مشكلات موجود در پرونده ها حضور مشاوران در جلسات كميسيون ماده 5 الزامي و سازمان نظام مهندسي استان سمنان مي بايست نسبت به تقويت مشاوران استان اقدام كند كه اين امر باعث رشد جامعه مهندسين نيز مي شود. استاندار اعلام كرد: بايد نظارت و كنترل بر مشاوران بيشتر شده و حتي از مشاوران بومي در جهت انجام كارو پروژه هاي ملي استفاده شود كه در اين مورد نظام مهندسي بايد به صورت جدي وارد عمل شده و با حمايت و پشتيباني مشاوران ، جامعه مشاوران همانند جامع پيمانكاران شكل و نظام گيرد .

وي با تاكيد بر جايگاه شوراي فني استان گفت : شوراي فني بايد بر روي پيمانكاران نظارت بيشتري داشته و بايد پيمانكاران خوب را تشويق و حمايت و كارها را به آنان واگذار كند كه در مقابل مشاوران بايستي حضور فعال داشته و از نظريات كارشناسان استفاده نمايد .

مدير كل مسكن و شهرسازي استان سمنان و دبير كميسيون ماده 5 ضمن نيز در اين جلسه گفت : با توجه به جلسات قبلي و روند و مسير بررسي پرونده ها در كميسيون ماده 5 ، با برگزاري و جمعبندي مطالب اظهار اميدواري كرد كه موانع و مشكلات موجود در پرونده ها مرتفع شود. همچنين از مباحث مطروحه و پيشنهادي مي توان به رعايت سيما و منظر شهري مناسب با توپوگرافي موجود در شاهرود ، رعايت خط آسمان مناسب با ساخت و ساز هاي بلند مرتبه موجود ، لزوم تامين پاركينگ جهت كليه واحدهاي مسكوني و ... اشاره كرد.

لازم به ذكر است در اين جلسه مجموعا 45 پرونده از شهرهاي سمنان و شاهرود مورد بررسي قرار گرفت .

انتهاي پيام/
برچسب ها: واگذاری ، پروژه ، مشاوران ، بومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.