سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غنی سازی متوقف شد، تنش ها همچنان باقیست

آسوشیتدپرس: پیشرفت ها در مذاکرات هسته ای باعث نخواهد شد به تنش ها بین ایران و غرب پایان داده شود و این پیشرفت ها به نظر نمی رسد اطمینانی برای کاهش تنش ها بین ایران و غرب باشد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری آسوشیتدپرس (Associated Press) در گزارشی از روند توافقنامه ژنو میان ایران و 6 کشور موسوم به 5+1 نوشت: تصمیم سازمان ملل برای پس گرفتن دعوت خود از ایران برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 به راحتی نشان داد که مسیر توافقات بین ایران و غرب همچنان سخت می باشد و چندان مسیر راحتی به نظر نمی رسد.

 

 

این خبرگزاری در ادامه نوشت: پیشرفت ها در مذاکرات هسته ای باعث نخواهد شد به تنش ها بین ایران و غرب پایان داده شود و این پیشرفت ها به نظر نمی رسد گارانتی و اطمینانی برای کاهش تنش ها بین ایران و غرب باشد.

 

 

به نظر می رسد که ایران با متوقف کردن غنی سازی خود روز دوشنبه قدم بزرگی برای کاهش تنش ها در روابط خود با غرب برداشته است اما در همین روزها نیز ایران نشان داده است که همچنان از متحد خود بشار اسد در سوریه حمایت می کند و از طرفی نیز آمریکا به بان کی مون فشار آورد تا هر طور که هست دعوت خود از ایران را پس بگیرد.

 

 

آسوشیتدپرس در ادامه با اشاره به سناریوی تکراری نگرانی غرب از برنامه هسته ای ایران نوشت: برنامه هسته ای ایران یکی از اختلافات جدی بین ایران و غرب بود که آمریکا به شدت نگران بود ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند اما این اختلاف تنها اختلاف نیست. زیرا آمریکا بر این باوراست که ایران به گروه های شبه نظامی مانند حزب الله لبنان کمک می کند و آمریکا و متحدانش در کشورهای عربی در تلاش هستند از نفوذ ایران در منطقه جلوگیری کنند.

 

 

ایران برای کاهش تنش های خود با غرب مسیر طولانی را در پیش دارد و بسیاری بر این باورند که موانع جدی بر سر این موضوع سخت وجود دارد.

 

 

 

منبع: جام نیوز
برچسب ها: غنی سازی ، متوقف ، تنش ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.