سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدير مطالعات مرکزي خاورميانه در دانشگاه اوکلاهما از اقدام دبيرکل سازمان ملل انتقاد کرد

مدیر مطالعات مرکزی خاورمیانه از دانشگاه اوکلاهما از اقدام دبیرکل سازمان ملل در پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در کنفرانس صلح سوریه به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازروزنامه ایتالیایی لارپوبلیکا ؛ "جاشوا لندیس" درگفتگو با این روزنامه در خصوص شرکت نکردن ایران در نشست ژنو 2 گفت: تقریبأ همه کشورها خواستار حضور ایران در گفتگو بودند. حتی جان کری هم به صورت ضمنی به ایران خوشامد گفته بود. نبود تهران باعث خواهد شد دورنمایی برای این گفتگوها متصور نباشد.
مدیر وبلاگ " سیریا کامنت" تاکید کرد: تا بحال دیده نشده "بان کی مون" به صورت مستقل کاری انجام دهد. به عبارت دیگر تا کنون ندیده ایم که بان کی مون بدون رایزنی با قدرتهای بزرگ اقدامی صورت بدهد. شاید دبیرکل سازمان ملل به اندازه کافی به وزیر امور خارجه امریکا فرصت نداده تا موضوع حضور تهران را پس از هفته ها رایزنی های بسیار دشوار، حل کند.
لندیس با اشاره به اینکه امریکا و اروپا از ایران خواسته اند برای شرکت در کنفرانس، بحث دولت انتقالی در سوریه را بپذیرد افزود: این فرمول مخصوصأ بدون محتوا تدوین شده تا همه بتوانند در مورد آن به توافق برسند. درست است که در نگاه نخست به معنای خروج بشار اسد از صحنه به نظر می رسد.اما اگر دقت کنیم، می بینیم که اینطور نیست. چون دولت انتقالی می تواند به ریاست بشار اسد تشکیل شود. در هر صورت امریکا با مخالفت شدید عربستان با حضور ایران مواجه بوده است و پس از واکنش شدید ریاض، دو راه بیشتر باقی نمانده بود. یا بان کی مون باید دعوت را پس می گرفت یا جان کری باید به ریاض می رفت تا با سعودیها معامله کند. اما خرده حساب جدی و عقیدتی آل سعود با بشار اسد، به این سادگیها تصفیه نمی شود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.