سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وقتی گوش‌ها صدایتان می‌کنند

گوش‌ها به ما کمک می‌کنند که صداهای اطراف را به خوبی بشنویم اما گاهی گوش‌ها نیز عامل ایجاد صدا می‌شوند و وزوز می‌کنند که نباید از آن غافل شویم.

کاوه کیوانی متخصص گوش، گلو و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه "وزوز گوش "علت‌های مختلف کم اهمیت و با اهمیت دارد، اظهار داشت: ترشح اضافی و جمع شدن ترشحات در ابتدای گوش خارجی، پارگی‌های پرده گوش در گوش میانی و کار در محیط‌ های پرسر و صدا می‌تواند موجب ابتلا به این عارضه شود.

وی افزود: مصرف یکسری از داروها از دسته جنتامایسین می‌تواند بر عصب گوش تأثیر بگذارد و موجب این عارضه شود. همچنین بیماری‌های عصبی و مغزی هم می‌تواند علت این بیماری باشد.

این متخصص گوش، گلو و بینی ادامه داد: درمان "وزوز گوش" نیاز به بررسی دقیق دارد و در بسیاری از موارد با رفع علت آن درمان می‌شود؛ اما واقعیت این است که در بسیاری از موارد می‌دانیم عامل در گوش داخلی است، اما نمی‌دانیم چیست و گاهی اوقات هم می‌دانیم عامل چیست اما به دلیل اینکه اثر آن، به سرعت قابل از بین رفتن نیست نمی‌توانیم درمان مورد نظر بیماران که با یک قرص و جراحی باید صورت گیرد را داشته باشیم.

کیوانی با اشاره به اینکه بهترین راه درمان برای این عارضه اهمیت ندادن به آن برای عادی شدن است، تصریح کرد: بیشترین مراجعات مردم برای "وزوز گوش" است از آن دسته است که تشخیص آنها سخت است. لذا باید درمان با دقت صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزوز ، گوش ، داخلی ، عارضه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.