سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

۸۵ تن عسل خالص از اردبیل به کشورهای خارجی صادر شده است

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تا آخر دی ماه بیش از یکصد هزار عدد تخم مرغ نطفه دار مادر گوشتی به جمهوری آذربایجان و ۸۵ تن عسل با کیفیت بالا به ۳ کشور عراق، چین و مالزی، صادر کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ صادق صالحی افزود: این صادرات اغلب از طریق گمرک شهرستان بیله سوار به کشور آذربایجان و کشورهای حوزه قفقاز انجام شده و در کنار آن توانسته ایم دیگر محصولات دامی و فراورده های مرتبط با آن را نیز صادر کنیم.

وی تصریح کرد: در این مدت بیش از یکصد هزار عدد تخم مرغ نطفه دار مادر گوشتی به کشور جمهوری آذربایجان، 85 تن عسل به 3 کشور عراق، چین و مالزی، بیش از 10 تن پشم گوسفند و 60 تن پودر گوشت به کشو ارمنستان و آذربایجان صادر شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل افزود: دامپزشکی استان اردبیل هم بر صادرات و هم بر واردات محصولات دامی نظارت کامل دارد به طوری که تلاش بر این است تا اجازه واردات محصولات غیربهداشتی و فاقد استاندارد داده نشود.

صالحی غیرفعال بودن مراکز خدمات دامپزشکی در بخش ها و دهستان ها را به دلیل کمبود امکانات و نیروی انسانی از مهمترین چالش های حال حاضر دامپزشکی بیان کرد و گفت: در این زمینه پشتیبانی دلسوزانه مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز استانی بسیار ضروری و جدی است تا با جذب نیرو بتوانیم این مراکز را فعال کنیم.

وی همجواری استان اردبیل با کشور آذربایجان و ورود و خروج دام و پرندگان به استان را از چالش‌های دامپزشکی بیان کرد و افزود: با توجه به نوپدید و بازپدید بودن برخی بیماری ها احتمال انتقال چنین بیماری هایی در سطح دام و طیور استان وجود دارد که در این زمینه اقدامات پیشگیرانه و هشدارهای لازم به همراه برنامه های واکسیناسیون دام و طیور در اولویت جدی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، صادرات ، عسل ، خالص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.