سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

نبود گمرک تخصصی فرش، مشکل عمده‌ی صادرات این محصول در زنجان

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‎های صنعتی استان زنجان گفت: نبود گمرک تخصصی فرش در استان، مشکل عمده‌ی صادرات این محصول است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،«ایرج احمدی»، اظهار کرد: خوشه‌ی صنعتی به مجموعه‎ای از واحدهای کسب و کار اطلاق می‌شود که در یک منطقه‌ی جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‎های یکدیگر به تولید و عرضه‌ی تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند که از چالش‎ها و فرصت‎های مشترک برخوردارند.

وی افزود: تصویب توسعه‌ی خوشه‎های صنعتی تحت سیاست‎های توسعه‌ی صنعتی کشور در مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین اختصاص ماده‌ی 39 قانون برنامه‌ی چهارم توسعه به توسعه خوشه‎ها هم‌چنین ماده‌ی 80 قانون برنامه‌ی پنجم توسعه در راستای ایجاد اشتغال پایدار ضروریست تا با نگاه ویژه‌ای وارد این حوزه شویم.

احمدی تصریح کرد: خوشه‎های صنعتی مزایای مختلفی دارند که از آن جمله می‎توان به رسیدن به مقیاس بالا در تولید کالا و خدمات، توسعه‌ی شبکه‌ی اطلاع‎رسانی که سبب اثربخشی و کارآیی بیشتر خدمات بنگاه‎های درون خوشه می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل استان 6 اولویت در راه‎اندازی خوشه‌های صنعتی وجود دارد که شامل خوشه روی، صنعت فرش دستباف، صنعت چاقو، صنعت توریسم، زیتون و فرآوری آن هم‌چنین خوشه‌ی فرآورده‎های لبنی وجود دارد.

احمدی با اشاره به قابلیت فرش دستباف استان زنجان گفت: هم‌اکنون 66 هزار نفر بافنده در این صنعت فعالیت دارند که تقریباً 350 هزار مترمربع فرش بصورت سالانه در استان تولید می‌شود که این میزان معادل 5 درصد تولید فرش کشور است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‎های صنعتی استان زنجان تصریح کرد: میزان صادرات فرش استان زنجان 21 میلیون دلار برآورد می‌شود که عمده‌ی این صادرات از استان‎های قم و تهران انجام می‌شود که نبود گمرک تخصصی فرش در استان از مشکلات مهم صادرات فرش استان است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: زنجان ، گمرک ، صادرات ، فرش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.