سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

در مشهد تشکیل می شود؛ گروه ویژه ی بررسی دلایل افزایش تصادفات جاده ای استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت:انجام اقدامات اجرایی در راستای کاهش تصادفات جاده ای و مقابله با جرایم رانندگی توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط ضروری است.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،محمدحسن واحدی، در بیست و نهمین جلسه ی کمیته ی ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان با بیان این که در سه ماه گذشته میزان تلفات جاده ای استان افزایش قابل توجهی داشته است، اظهار داشت: در همین راستا تیم کارشناسی متشکل از اداره کل راه و شهرسازی، پلیس راه، پلیس راهور و هلال احمر به منظور بررسی دقیق این موضوع تشکیل خواهد شد.

وی افزود: پس از انجام اقدامات کارشناسانه توسط این تیم، راهکارهای رفع مشکلات به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین و به نیابت از کمیته ی ایمنی استان جهت اجرا به دستگاه های اجرایی ارسال خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر اجرای این دستورالعمل ها توسط متولیان در کوتاه ترین زمان ممکن خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه ها در این حوزه، در جلسه ی آینده ی کمیته ی ایمنی و حمل و نقل استان بررسی می شود.

واحدی با اشاره به رشد 18 درصدی تصادفات جاده ای استان در شهریور و رشد 48 درصدی این آمار در آبان، فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی عمومی در زمینه ی رعایت مقررات رانندگی را ضروری دانست و گفت: بایستی از ظرفیت صدا و سیما برای پخش ویژه
برنامه ها استفاده شود.

وی روش رتبه بندی استان ها در حوزه ی تصادفات و آمار تلفات جاده ای را نامناسب دانست و ادامه داد: خراسان رضوی درخواست اصلاح شاخصه ها را به مرکز ارسال خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در همین راستا بررسی چگونگی عملکرد استان های پیشتاز در زمینه ی کاهش آمار تصادفات رانندگی و بهره گیری از تجربیات آن ها در این زمینه را اثر گذار برشمرد.

واحدی پلیس راه و پلیس راهور را مسوول وصول سهم استان از محل اعتبارات جرایم رانندگی دانست و افزود: گزارش مستند از مشکلات عمده ی کنارگذر شمالی مشهد در جلسه ی آینده ی کمیته بررسی خواهد شد.


برچسب ها: بررسی ، تصادفات ، جاده ، ای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.