سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كنعاني‌مقدم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح كرد؛

فشار آمريكا و غرب؛ عامل چرخش مواضع بان‌كي‌مون درباره ژنو 2

يك كارشناس سياست خارجي گفت: سال‌هاست که سازمان ملل و دبیرکل آن تحت فشار و نفوذ لابی‌های صهیونیستی و غرب است و همین عامل نیز باعث چرخش موضع بان کی مون درباره دعوت از ایران برای حضوردر ژنو 2 شده است.

"حسين كنعاني‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در خصوص اظهارات متناقض بان‌كي‌مون و بازپس گیری دعوت از ايران برای حضور در نشست ژنو 2 گفت: بان کي مون بارها اعلام کرده بود که بدون حضور ایران نشست ژنو 2 اثرگذاری مطلوب نخواهد داشت.

وي ادامه داد: بعد از واکنش و فشارهای معارضین سوری مبنی بر عدم شرکت در نشست ژنو 2 در صورت حضور ایران در این نشست، این مسئله به چالش کشیده شد خصوصاً اینکه ایران صراحتاً اعلام کرده بود که بدون پیش شرط در این نشست حضور پیدا خواهد کرد.

كنعاني مقدم تصريح كرد: مقامات کشورمان قبول نتایج نشست ژنو 1 را به عنوان پیش شرط نپذیرفتند بلکه معتقدند که نشست ژنو 2 در ادامه نشست ژنو 1 است.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: سال‌هاست که سازمان ملل و دبیرکل سازمان ملل تحت فشار و نفوذ لابی‌های صهیونیستی و غرب است لذا به این نکته از مقام معظم رهبری پي مي‌بريم که فرمودند که غربي‌ها قابل اعتماد نیستند و اگر تعهدی انجام بدهند به آن پایبند نخواهند بود.

انتهاي پيام/


برچسب ها: نشست ، ژنو ، ایران ، فشار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.