سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو جدا شده داعش:

آنچه در سوریه روی می‌دهد جهاد نیست بلکه کشتار مسلمانان است

شهروند سوری که از گروه دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش جدا شده است گفت آنچه اکنون در سوریه روی می دهد جهاد نیست. وی گروه داعش را به کشتان مسلمانان در سوریه متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الوطن کویت ؛‌ روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» به نقل از این فرد به نام «مراد» که فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه حلب است و با این روزنامه در مرز ترکیه با سوریه مصاحبه کرده است نوشت: سازمان القاعده صدها نفر از جهادگرایانی را که از انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی وارد سوریه شده اند آموزش می دهد تا بعد از بازگشت به کشورشان، هسته های تروریستی تشکیل دهند. 

مراد افزود:به کسانی که از انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی و آمریکا جذب القاعده شده اند تفکرات افراطی ضدغربی القاء می شود و آنها درباره نحوه آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده و منفجر کردن آنها و همچنین کمربندهای انفجاری آموزش می بینند و سپس برای تشکیل هسته های جدید تروریستی به کشورهایشان فرستاده می شوند. 

وی افزود: «تندروها، جنگجویان خارجی را که قصد سرنگون کردن نظام سوریه را دارند شستشوی مغزی می دهند. آنها از حملات تروریستی و اهداف این حملات سخن می گویند و با افتخار از حملات یازده سپتامبر 2001 به آمریکا و انفجارهای سال 2005 در لندن یاد می کنند». 

به گفته مراد: «مجاهدان انگلیسی و فرانسوی و آمریکایی از مکان هایی در اروپا و آمریکا که می خواهند خودشان را در آنجا منفجر کنند سخن می گویند و هر فرد، هدف خود را مشخص می کند. مجاهدان آمریکایی نیز رویای منفجر کردن کاخ سفید را در سر دارند».


انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.